به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۱۱، ۱۳۸۹

   حسن بهگر

موانع دموکراسی (2)

استبداد و استبداد دینی
استبداد- حکومت استبدادی حافظ منافع فرد یا افرادی معدود است و باید قدرت را در انحصار خود نگهدارد تا پایدار بماند ، به قانون گردن نمی نهدو فراتر از قانون است در حالی که در نظام دموکراتیک بنا بر رقابت گروه هاست تا از تمرکز قدرت جلوگیری شود. خواست مستبد خواست همگان جلوه داده می شود ولی در حقیقت مستبد، مردم را لایق برای مشارکت در حکومت نمی داند و همواره در تضاد با آنها قرار دارد . ادامه مطلب

باراک اوباما مصوبه تحریم ایران را امضا کرد

کاخ سفید اعلام کرده است که باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه مصوبه تحریمهای گسترده تر علیه ایران را که هفته گذشته از جانب کنگره این کشور تصویب شد، امضا کرد.
این مصوبه در نظر دارد با افزایش سلسله ای از تحریمهای جدید اقتصادی علیه ایران در قوانین موجود آمریکا، ایران را تحت فشار قرار دهد تا از ادامه برنامه اتمی خود دست بردارد.
با امضای مصوبه تحریمهای کنگره، عصر امروز از جانب رئیس جمهوری آمریکا، این مصوبه به قانون مبدل شده و الزاما به اجرا گذاشته خواهد شد.
کنگره آمریکا مصوبه یاد شده را بعد از آن مورد تائید قرار داد که شورای امنیت سازمان ملل متحد قطعنامه جدید تحریمها علیه ایران را چندی پیش به تصویب رسانده بود.
خبرگزاری فرانسه می گوید مصوبه تحریمهای کنگره آمریکا علیه ایران، با افزایش سلسله ای از تحریمهای جدید اقتصادی علیه این کشور در قوانین موجود آمریکا، درنظر دارد ایران را تحت فشار قرار دهد تا از ادامه برنامه اتمی خود دست بردارد.
مصوبه کنگره از جمله در نظر دارد در فعالیتهای صادرات بنزین به ایران اختلال وارد کرده و ایران را که از توانایی کافی پالایش بنزین برخوردار نیست تحت فشار قرار دهد.
بدین ترتیب شرکت هائی که تولیدات پالایش شده نفتی در اختیار ایران می گذارند و یا این کشور را در بالا بردن تواناییهای پالایش تولیدات نفتی یاری می رسانند، با اجرای قانون جدید، مورد تحریم قرار خواهند گرفت.