به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، تیر ۲۵، ۱۳۸۹


مراسم سالگرد جانباختن محسن روح الامینی برگذار شد
 اعتراض به عدم محاکمه قاضی مرتضوی
پارلمان‌نیوز: مراسم سالگرد عروج محسن روح الامینی که سال گذشته در ماجرای جنایات زندان کهریزک به دیدار معبود شتافت، امروز بعد از ظهر در مسجد حضرت ولی عصر ـ خوزستانی ها ـ تهران واقع در خیابان خالد اسلامبولی برگزار شد.
به گزارش تابناک، در این مراسم که از سوی خانواده داغدار روح الامینی برگذار شده بود، جمع کثیری از دوستان، آشنایان، اساتید دانشگاه های تربیت مدرس، امیرکبیر، شهیدبهشتی و تهران برخی مسئولین و نمایندگان مجلس و... حضور داشتند و برای شادی روح وی به قرائت فاتحه پرداختند.
بنابر این گزارش در این مراسم که خانواده های داغدار سه شهید دیگر این حادثه ـ آقایان جوادی فر، کامرانی و قهرمانی ـ نیز حضور داشتند، پس از قرائت آیات کلام الله مجید ، یکی از دبیران دوران دبیرستان مرحوم محسن روح الامینی به ذکر گوشه ای از سکنات و خلق و خوی رفتاری وی پرداخت.
همچنین در ادامه این مراسم حجةالاسلام والمسلمین محمد حسن ابوترابی فرد، نایب رییس محترم مجلس شورای اسلامی به ایراد سخنرانی پرداخت.
این گزارش می افزاید: در میان سخنان حجةالاسلام ابوترابی فرد یکی از سرداران دوران دفاع مقدس که در جلسه حضور داشت، صحبت ایشان را قطع کرد و با لحنی اعتراض گونه گفت: جناب ابوترابی سخنان شما به جاست ولی چگونه است که با توجه به پیگیری های موکد و موثر رهبری و دستگاه های مسئول در این ماجرا، شخصی که به واسطه مسئولیتش در آن زمان متهم اصلی این پرونده است بلافاصله از جانب رییس جمهور مسئولیت می گیرد و هنوز خبری از بررسی اتهامات او نیست، که در این لحظه حجةالاسلام ابوترابی فرد گفت: شما بدانید که مبارزه با چنین مفاسدی به مراتب از مبارزه با مفاسد اقتصادی و امثالهم سخت تر است که انشاءالله به ثمر خواهد نشست.
گفتنی است شخصیت هایی چون آیت الله راستی کاشانی، احمد توکلی، علیرضا مرندی، محسن رضایی، حسین علایی، رضا طلایی نیک، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حسین محمدی، کبکانیان معاون سابق وزیر علوم، شهریاری نماینده مجلس، حمیدرضا کلانتری استاندار اسبق یزد، پرویز اسماعیلی مدیر خبرگزاری مهر، اکبر نبوی، محمد نوری زاد، علی شکوری راد، معصومه ابتکار و... در این مراسم حضور یافتند.
لازم به ذکر است که مراسم سالگرد مرحوم جوادی فر امشب در منزل پدر وی و مراسم مرحوم کامرانی فردا شب در مسجد نور تهران واقع در میدان فاطمی برگزار خواهد شد.