به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، تیر ۱۶، ۱۳۸۹

   فریدون مشیری    

زبان آتش
زبان آتش و آهن زبان قهر چنگیزی ست
زبان خشم و خونریزی ست /
بیا، بنشین، بگو، بشنو سخن، شاید
فروغ آدمیت راه در قلب تو بگشاید...
تو از آیین انسانی چه می دانی؟
اگر جان را خدا داده ست
چرا باید تو بستانی؟ / چرا باید که با یک لحظه غفلت، این برادر را /
به خاک و خون بغلطانی؟

  دادگاه تجدید نظر
«کيوان صميمي» به 6 سال حبس و 15 سال محروميت از
   فعاليت‌هاي سياسي محکوم شد


شعبه 54 دادگاه تجديدنظر استان تهران راي خود درباره «کيوان صميمي بهبهاني» را اعلام کرد.
به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) شعبه 26 دادگاه انقلاب اسلامي تهران پيشتر متهم را به استناد مواد 500 و 610 قانون مجازات اسلامي مجموعا به 6 سال حبس و به استناد ماده 19 قانون ياد شده به محروميت مادام العمر از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي محکوم کرده بود.
شعبه 54 دادگاه تجديدنظر ضمن تاييد مدت حبس محکوم، محروميت وي از فعاليت‌هاي سياسي، اجتماعي و فرهنگي را به 15 سال کاهش داد.



جام جهانی فوتبال

هلند با غلبه بر اروگوئه فيناليست شد

کاپیتان هلند
 تيم ملي فوتبال هلند با برتري 3 بر 2 مقابل اروگوئه جواز حضور در ديدار پاياني جام جهاني 2010 را به دست آورد.
اين ديدار سه شنبه شب در ورزشگاه گرين پوينت شهر كيپ تاون آغاز شد و نارنجي پوشان هلند با برتري برابر حريف خود راهي فينال شدند.
هلند در نيمه نخست با گل دقيقه 18 جيوواني ون برونكهورست كه از فاصله اي دور به ثمر رسيد از حريف خود پيش افتاد؛ اما ديگو فورلان در دقيقه 41 پاسخ گل زيباي كاپيتان هلند را داد و از پشت محوطه جريمه با شوتي سركش دروازه حريف را گشود تا نيمه اول به تساوي بكشد.
در نيمه دوم نيز بازي متعادل پيش مي رفت اما وسلي اسنايدر در دقيقه 70 با شوتي از پشت محوطه جريمه گل دوم هلند را به ثمر رساند تا بخت شاگردان فان مارويك براي پيروزي افزايش يابد.
اروگوئه براي جبران گل خورده بازي را ادامه داد اما باز هم اين هلند بود كه به گل رسيد و آرين روبن در دقيقه 73 با ضربه سر سومين گل نارنجي پوشان را وارد دروازه حريف كرد.
در حالي كه همه منتظر پايان بازي با نتيجه 3 بر يك بودند؛ اروگوئه در دومين دقيقه از وقت هاي تلف شده توسط ماكسيميليانو پريرا به گل رسيد تا آخرين لحظات بازي با هيجاني بسيار بالا برگذار شود اما فرصت براي زدن گل سوم آبي پوشان كافي نبود و هلند 3 بر 2 پيروز شد و پس از سال ها جواز حضور در فينال را به دست آورد تا اميدوار باشد كه براي نخستين بار قهرمان جهان شود.
ايرماتوف از ازبكستان قضاوت اين ديدار پربرخورد را برعهده داشت، وي به پريرا و كاكرس از اروگوئه و اسنايدر، بولاهروز و فان بومل از هلند اخطار داد.
ديگر ديدار مرحله نيمه نهايي (چهارشنبه) بين تيم هاي آلمان و اسپانيا برگذار خواهد شد.