به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، تیر ۲۰، ۱۳۸۹

  حسام الدین سراج
لباس شخصی‌ها مانع از برگذاری کنسرت
حسام‌الدین سراج در کرمانشاه شدند

«باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم»
 این کنسرت خیریه قرار بود در روزهای ١۸، ١۹ و ٢۰ تیرماه ۸۹ در کرمانشاه برگذار شود.
شامگاه جمعه ساعاتی پیش از شروع برنامه روز اول، نیروهای لباس شخصی با قفل و زنجیر کردن درهای ورودی سالن، مانع ورود اعضای ارکستر و تماشاچیان به سالن شدند.
حسام‌الدین سراج در واکنش به این مسئله به خبرگزاری ایسنا گفته که «عده‌ای با این کار خود به اسم مذهب به مردم و ما توهین کردند.»
به گفته آقای سراج «عرصه فرهنگ، جای اقدام‌های تلافی‌جویانه نیست. نباید طیف عظیمی از مردم ایران به خاطر رای دادن به کسی که رئیس جمهور نشد سرکوب شوند.»
سراج در پایان ضمن ابراز تاسف از این برخوردها گفت: «به این فکر می‌کنم که در این فضا نمی‌توان فعالیت هنری داشت و باید اجرای کنسرت در کشور ایران را فراموش کنیم.»
نگارم در زد
نگارم در زد، نگارم در زد... خداوندا ياري كن، دلم مي لرزد...
من اين يك دم را، به عمري جويم... كه خواهم با او، غم دل گويم...
چه ها مي بينم؟ خيال است آيا؟... چه مي نوشم اين جام وصال است آيا؟... عيان يار و يار، چه حال است آيا؟...
به دريا گفتم، شبي راز دل... خروشيد از غم، سر زد به سنگ ساحل... نگارا يك دم، از اين موج غم، نبودم غافل...


شفیعی کدکنی به ایران بازگشت
شفيعي كدكني، دوشنبه هفته گذشته وارد ايران شد و از روز چهارشنبه فعاليت خود را در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از سر گرفت. وی ۵ شهریور ۱۳۸۸به دعوت مركز مطالعات عالي دانشگاه پرينستون به آمریکا رفته بود.
سال گذشته انتشار خبر خروج شفیعی کدکنی از ایران، در بحبوحه اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات، جنجال‌هایی را برانگیخت و بسیاری پیش بینی کردند که او برای همیشه از ایران رفته است.
شفيعي كدكني متولد سال ۱۳۱۸ در يكي از روستاهاي قديم و كهنسال كدكن در استان خراسان است و از ارکان ادبی امروز ایران به شمار می رود.