به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، تیر ۱۷، ۱۳۸۹

سومین روز تداوم ناآرامی و اعتصاب در بازار تهران
  بازار تهران برای سومین روز از اعتراض بازاریان به دولت، همچنان در اعتصاب و نا آرامی به سر می برد.
اعتراضات بازاریان تهران، از صبح سه شنبه ١۵ تیرماه ۸۹ و از بازار طلا و پارچه آغاز شد، که با تعطیلی و تحصن کسبه، این نقطه مهم، نیمه تعطیل، بحرانی و دستخوش نا آرامی گردید. اصناف با تعطیل كردن مغازه های خود، نسبت به میزان قانون مالیات مستقیم اصناف، توسط دولت اعتراض دارند.
به گزارش منابع خبری، این اعتراضات امروز (پنجشنبه) نیز ادامه داشت و اعتصاب بازاریان به بخش های دیگر سرایت کرد؛ که نتیجتا جمعی از بازاریان دیگر، در اعتراض به سیاستهای مالیاتی دولت، دست از کار کشیدند.
دامنه اعتصاب بازاريان به تبريز هم كشيده شد
به گزارش خبرنگار آژانس ايران خبــــــــر، روز چهارشنبه در تبريز بخشي از بازاريان فروش پلاستيك و بازاريان قسمت لوازم خانگي و ساير رسته ها دراعتراض به مالياتهاي وضع شده توسط دولت كودتا مغازه هاي خود را تعطيل كردند .مسئله افزايش مالياتها بازاريان تهران و ساير شهرستانها را به اعتراض و تعطيلي مغازه ها و اداشته است.
عقب نشینی دولت در پی اعتصاب بازار
نايب رييس شوراي اصناف كشور: ماليات70 درصد ديگر وجود ندارد
در پی اعتصاب روزهای اخير در بازار، ممبيني، رئیس شورای اصناف اظهار داشت: برابر آنچه ما مذاكره كرديم ماليات70 درصد ديگر وجود ندارد و قرار بود تا رييس سازمان امور مالياتي نيز در اجلاس روز گذشته شوراي اصناف حضور يابد و اين اطمينان را به ما بدهد كه نظر آنها با نظر ما يكي است.
ممنوعیت پرواز شمار دیگری از هواپیماهای ایران ایر به اروپا
کمیسیون اروپا پرواز نزدیک به دوسوم از هواپیماهای متعلق به شرکت ایران ایر به کشور های اروپایی را ممنوع اعلام کرده است. در تازه ترین فهرستی که روز گذشته کمیسیون اروپا از هواپیماهای شرکت ایران ایر منتشر کرد هواپیماهای ایربوس A320 و بوئینگ 727 و747 متعلق به این شرکت حق پرواز به کشور های اروپایی را ندارند.
هلن کرنس، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت تصمیم ممنوعیت پرواز این هواپیماهای ایرانی در اروپا با درنظرداشت شرایط بازرسی ایمنی اتخاذ شده است. وی با رد این موضوع که ممنوعیت های تازه با تحریم های اتخاذ شده بین المللی علیه ایران مرتبط هستند به خبرگزاری فرانسه گفت: " در این اقدام ما فقط معیار های ایمنی را مد نظر داریم و بازرسی های ما در سطح بسیار بالای تکنیکی برای تضمین معیار های ایمنی پرواز ها صورت می گیرد."
گفته میشود بین 10 تا 15 هواپیمای شرکت ایران ایر مشمول این ممنوعیت ها شده اند.

تیم ملی فوتبال آلمان از صعود به فینال باز ماند
تیم ملی فوتبال آلمان که در دیدارهای پیشین خود با برتری کامل انگلیس و آرژانتین را از سر راه برداشته بود، در دور نیمه‌نهایی یک بر صفر مغلوب اسپانیا شد و از صعود به فینال باز ماند. واکنش تایمز و گاردین به این ناکامی.
تایمز (The Times): «آنکه فقط به ضدحمله بسنده‌می‌کند، خود در نهایت قربانی ضدحمله خواهد شد. یواخیم لوو، سرمربی آلمان، به‌حق مورد ستایش قرار گرفت که بهترین فوتبال را در جام جهانی ۲۰۱۰ ارائه کرده، اما در مقابل اسپانیا که در مقایسه با حریفان پیشین آلمان، یعنی آرژانتین و انگلیس، سبکی دیگر دارد، لوو و شاگردانش نتوانستد بدیلی موثر بیابند و سرانجام هزینه‌ی گزافی برای این ناتوانی پرداختند.»
گاردین (The Guardian): «اسپانیا با تکرار موفقیتش فصل تازه‌ای از تاریخ فوتبال را رقم زده. این تیم به فینال مسابقات راه یافته و رمز درخشش و کامیابی را پیدا کرده است.»