به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، تیر ۲۱، ۱۳۸۹

  شیفته
این پرچم زیبای ماست

این شیر و خورشید قشتگ / ایستاده راسخ همچو سنگ
هر کس به آن حرمت گذاشت / عشق وطن در سینه داشت
هر کس به آن مهری نداشت / خود را به بیگانه گماشت


جام جهانی فوتبال
اسپانيا با پيروزي بر هلند قهرمان جام جهاني شد

تیم فوتبال اسپانیا با شکست دادن تیم هلند، برای نخستین بار درتاریخ فوتبال این کشوربرنده جام جهانی شد. آندرس اینیستیا، بازیکن اسپانیایی در دقیقه 116 دور اضافی مسابقه نهایی نوزدهمین جام جهانی فوتبال، توپ را وارد دروازه تیم هلند کرد و نتیجه بازی را 1 در برابر 0 به نفع تیم کشورش تغییر داد.
در مقابل، تلاش تیم هلند برای قهرمانی که در سالهای 1974 و 1978 نیز در مسابقات نهایی جام جهانی فوتبال حضور یافته بود برای سومین بار، امسال در برابر اسپانیایی ها به ناکامی مواجه شد.
بعد از یک بازی نود دقیقه ای و دور اضافی اول که تیم اسپانیا حاکمیت خود بر تیم هلند را بطور فزاینده آشکار می کرد، آندرس اینیستیا، پاس زیبای فابرگاس در دقیقه 116 جلو دروازه تیم هلند را به گل پیروزی تیم اسپانیا تبدیل کرد.
در جریان بازی میان اسپانیا و هلند، داور بازی 15 کارت زرد از جمله 9 کارت به بازیکنان هلند بعنوان اخطار توزیع کرد و یک کارت سرخ هم باعث اخراج هیتینگا بازیکن هلندی از بازی شد.
قابل یاد آوریست که دئیگو فورلان، بازیکن یوروگوئه بعنوان بهترین بازیکن نزدهمین جام جهانی فوتبال، توپ طلایی را از آن خود کرد و جانشین زین الدین زیدان بازیکن سابق فرانسوی شد. ویسلی سنایدر از هلند و داوید ویا از اسپانیا به ترتیب بعد از دئیگو فورلان قرار گفتند.
توماس مولر از آلمان نیز بعنوان بهترین بازیکن جوان و ایکر کاسیاس دورازه بان اسپانیا هم بعنوان بهترین دروازه بان جام جهانی امسال شناخته شدند.

تجاوز و قتل در تبریز به بهانه مبارزه با بدحجابی
الناز بابازاده

خبرگزاری هرانا: هفته ی گذشته یک دختر جوان به نام الناز بابارده، توسط نیروهای بسیج پس از تجاوز به قتل رسید. پس ازمفقود شدن دختر جوانی در شهر تبریز با نام الناز  بابازاده، 26 ساله، خانواده او مراتب مفقود شدن وی را به تمامی نهادهای مربوطه اطلاع دادند و پس از یک هفته تجسس جسد وی در پزشکی قانونی در حالی که پزشکی قانونی پس از آزمایشات از تعرض، ضرب و شتم، تجاوز و قتل به وسیله شلیک سلاح گرم را تایید می کرد به خانواده تحویل داده شد. نیروهای انتظامی محل کشف جسد را اطراف گورستان امامیه تبریز اعلام نمودند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، یکی از نیروهای بسیج به بهانه ی بد حجابی، با سد کردن راه خودرو الناز بابازاده در منطقه ولیعصر تبریز دستور توقف و به اصطلاح "اصلاح حجاب" وی را می دهد که با مقاوت این دختر جوان مواجه می شود.
فرد مذکور پس از مشاهده ی چنین وضعی، با کشیدن سلاح و تهدید وارد خودروی خانم بابازاده می شود و بلافاصله پس از آن دوتن دیگر از نیروهای لباس شخصی نیز وارد خودرو می شوند.
این سه تن پس از ضرب و شتم وحشیانه و تعرض و تجاوز جنسی به این دختر جوان ۲۶ ساله وی را با شلیک گلوله به قتل می رسانند و جسد را در اطراف گورستان امامیه تبریز رها می کنند.
پس از تحقیقات محلی گزارشگر خبرگزاری حقوق بشر ایران، نهایتا در ختم الناز بابازاده مشخص می شود که فرزند یکی از سرداران پاسدار ایشان را به قتل رسانده و انگیزه ی خود از قتل و تجاوز را مبارزه با بد حجابی و انجام فرمان خدا اعلام کرده است!
خانواده ی بابازاده از این فرد شکایت کرده اند اما گفته می شود که سپاه تبریز در تلاش است تا پرونده ی این جنایت را در اختیار خود گرفته تا شخصا رسیدگی کند.
الناز بابازاده ساکن کوی ولیعصر تبریز بوده است.
با اعلام شکایت خانواده نیروهای انتظامی سه شهروند تبریزی عضو فعال بسیج را بازداشت نمودند که متهم ردیف اول در اداره آگاهی به تمام موارد فوق اعتراف نمود. در حال حاضر گفته می شود متهم اصلی این پرونده به دلیل حساسیت موضوع، در اختیار سپاه پاسداران است.
الناز فرزند یکی از خانواده های خوشنام تبریز و فارغ التحصیل دانشگاه در رشته روابط عمومی بود که توسط قاتلان بسیجی مورد تجاوز قرار گرفت و به قتل رسید. در تشیع جنازه الناز بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت داشتند و این خبر در تمام تبریز پیچیده اسټ. خود خانواده و تلفنها تحټ کنترل شدید هستند.