به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۰۹، ۱۴۰۲

جواد روحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری، پس از انتقال از زندان به بیمارستان جان باخت

 منابع مختلف خبری از مرگ جواد روحی، از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، پس از انتقال از زندان نوشهر به بیمارستان خبر داده‌اند. خبر درگذشت آقای روحی را نخستین بار ظهر پنجشنبه نهم شهریور، وکیل او مجید کاوه، در حساب کابری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد و نوشت که بر اساس اطلاع خانواده او، جواد روحی «ساعاتى پيش در زندان نوشهر فوت شده است».


ساعتی بعد خبرگزاری ایسنا به نقل از روابط عمومی زندان نوشهر خبر داد که جواد روحی ساعت ۳:۴۵ بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه «به دلیل تشنج» از زندان به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شده و پس از انتقال به بیمارستان جان باخته است.



همزمان خبرگزاری تسنیم هم خبر جان باختن جواد روحی را تأیید و اعلام کرد که او بامداد پنج‌شنبه پس از انتقال به بیمارستان «به دلیل تشنج»، جان خود را از دست داده است.


این خبرگزاری هم‌چنین مدعی شد که «با دستور قضایی مقرر شده است که دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و داروهای وی مستندسازی شود.»


بنا بر اعلام تسنیم «جسد آقای روحی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم‌شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه‌گیری اقدام شده است.»


جواد روحی، شهریور ۱۴۰۱ در جریان اعتراضات «زن زندگی آزادی» بازداشت و به سه بار اعدام محکوم شد. این حکم بعدتر در دیوان عالی کشور نقض شد.


با استفاده از توئیتر، خبرگزاری تسنیم و رادیوفردا؛ ف.ع/ م.ا