به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، مرداد ۱۶، ۱۴۰۲

زینب زمان به یکسال حبس تعلیقی و منع معاشرت با دیگران محکوم شد

 

زینب زمان، شهروند ساکن تهران توسط دادگاه انقلاب تهران به یک سال حبس محکوم شد. این میزان حبس به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است. همچنین وی از بابت مجازات تکمیلی به ممنوعیت خروج از کشور و محرومیت های اجتماعی از جمله  منع ارتباط یا معاشرت با افراد به استثناء خویشاوندان، محکوم شده است.

به گزارش هرانا، ابوذر زمان وکیل مدافع وی از محکومیت موکل خود خبر داد و نوشت: “بر اساس حکمی که توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری صادر و امروز ابلاغ شده است، زینب زمان از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، پنج سال منع خروج از کشور، منع عضویت در دستجات و گروه‌های سیاسی و اجتماعی، خودداری از استفاده از گوشی هوشمند، خودداری از ارتباط یا معاشرت با سایرین به استثناء روابط خویشاوندی محکوم شد. حبس وی به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است.”

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات زینب زمان، روز چهارشنبه چهارم مردادماه، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. خانم زمان در این جلسه از بابت اتهامات “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور” و “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به دفاع از خود پرداخته بود.