به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۲۶، ۱۴۰۲

ادعای تازه خامنه‌ای: سپاه بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی جهان است


 علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، صبح پنج‌شنبه ۲۶ مرداد، در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران، ادعای «جذاب» بودن سپاه و بسیج را مطرح کرد و مدعی شد «دشمنان» قصد دارند با «خبر، شایعه، دروغ و اقسام حیله‌ها و شگردها» فعالیت‌های سپاه پاسداران را «مخدوش» کنند زیرا به گفته او «جذابیت» سپاه پاسداران آن‌ها را «نگران‌» می‌کند.


خامنه‌ای، حضور سپاه پاسداران در «همه جای دنیا» را تایید کرد و آن را «بزرگ‌ترین سازمان ضد تروریستی دنیا» خواند و گفت: «ما با گذشت حدود چهار دهه یک کانون عظیم و کاملا مجهز دفاعی و نظامی را داریم.»


رهبر جمهوری اسلامی، در ادامه ادعای مستقل بودن سپاه پاسداران را مطرح کرد و بدون اشاره به فعالیت‌های تحریک‌آمیز مجموعه نظامی تحت امر خود گفت این سازمان «مجهز و کارآمد» کارهایی می‌تواند انجام دهد که خیلی از ارتش‌های بزرگ دنیا نمی‌توانند انجام دهند.


علی خامنه‌ای در حالی این ادعا را مطرح کرده که در حال حاضر، سپاه پاسداران در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار دارد و تلاش‌هایی جدی نیز در اتحادیه اروپا و بریتانیا برای قرار دادن این سازمان در فهرست سازمان‌های تروریستی در جریان است.


سپاه پاسداران علاوه بر ارتباط مستقیم با گروه‌های نیابتی در منطقه، در سرکوب خونین مردم در داخل کشور نیز نقش مستقیم دارد و عامل اصلی شلیک عمدی به هواپیمای مسافربری اوکراینی است.


خامنه‌ای، در بخش دیگری از سخنان خود از عملکرد امنیتی سپاه پاسداران دفاع کرد و آن را نشانه «پاسداری از خود» و «تقوا» دانست و گفت: «همه‌ انسان‌ها، مدیران، فرماندهان و سازمان‌ها در معرض لغزش‌اند پس به خودحفاظتی نیازمندیم.»


علی خامنه‌ای، تشکیل سپاه پاسداران در سال‌های ابتدایی تاسیس انقلاب اسلامی را «پدیده‌ای منحصربه‌فرد در بین انقلاب‌های بزرگ تاریخ» خواند و در ادامه ادعاهای خود افزود: «در انقلاب‌هایی مثل فرانسه و شوروی گروه‌هایی پیدا شدند که در اوایل، به طرفداری از انقلاب سربلند کردند و اقداماتی انجام دادند ولی سپاه، مطلقا قابل‌مقایسه با آن گروه‌ها و جمعیت‌ها نیست.»


رهبر جمهوری اسلامی در ادامه گروه‌های هوادار انقلاب‌های دیگر کشورها را به «خودسری، بی‌انضباطی و عدم پایبندی به مبانی و اصول» متهم کرد و اذعان کرد که سپاه پاسداران از همان ابتدا «زیر نظر مرکزیت انقلاب تشکیل شد و در همه جای کشور حضور داشت اما «مرکزیت به معنای واقعی کلمه فرماندهی می‌کرد».


علی خامنه‌ای سرسپردگی اعضای سپاه پاسداران در برابر رهبران جمهوری اسلامی را تایید کرد و با بیان اینکه عناصر سپاه از ابتدای تشکیل این نهاد نظامی از «ارزش‌های دینی و انقلابی مانند فداکاری و حضور جهادی» برخوردار بودند، اذعان کرد که اعضای سپاه در برابر روح‌الله خمینی «مطلقا مطیع و تسلیم» بودند.


رهبر جمهوری اسلامی در ادامه تمجیدها از سپاه پاسداران نیز گفت که هیچ مجموعه‌ نظامی به‌اندازه سپاه پاسداران از «سلامت معنوی، اخلاقی و سیاسی» برخوردار نیست.


علی خامنه‌ای، در بخش دیگری از سخنان خود «اشتباه در تشخیص دشمن» را از «گرفتاری‌ها» دانست و با تکرار جمله معروف روح‌الله خمینی گفت: «هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید.»


رهبر جمهوری اسلامی، با طرح این ادعا که مسئولین «با اخلاص، علاقه‌مندی، شوق و همه توان» کار می‌کنند از منتقدان خواست که به آن‌ها اعتماد داشته باشند و «اگر لازم بود» از آن‌ها انتقاد کنند. او گفت در این صورت پیروزی بر «دشمن» قطعی است.


خامنه‌ای نفوذ سپاه در بخش‌های مختلف کشور از جمله «سازندگی» و «خدمات عمومی» را «درخشان» دانست و مدعی شد سپاه پاسداران کارهای زیربنایی مانند راه‌ها بزرگراه‌ها، سدها و پالایشگاه‌ها را «با هزینه‌های کمتر از معمول و با سرعت بیشتر از معمول» انجام می‌دهد. او همچنین ادعا کرد سپاه پاسداران در رفع محرومیت در بخش‌های مختلف «کارهای گسترده‌ای» انجام داده داده و در حوادث طبیعی و بلایای طبیعی مثل زلزله، سیل و کرونا «کمک‌های اساسی» کرده‌ است.