به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، شهریور ۳۰، ۱۴۰۲

برگذاری مراسم یادبود مهسا امینی در پارلمان آلمان

 

پارلمان آلمان یاد مهسا امینی را گرامی داشت. یکی از نمایندگان حزب سبزها از شجاعت مردم ایران تقدیر کرد که شکست‌ناپذیر یک “دولت تروریستی” را به چالش می‌کشند. بار دیگر بحث افزودن سپاه به فهرست سازمان‌های تروریستی مطرح شد.

نمایندگان پارلمان آلمان (بوندستاگ) روز چهارشنبه ۲۹ شهریور (۲۰ سپتامبر) یاد مهسا امینی را گرامی داشتند و بار دیگر سرکوب معترضان در طول یک سال گذشته در ایران را محکوم کردند.

آنیشکا بروگر، نایب‌رئیس فراکسیون سبزها در پارلمان فدرال آلمان با تقدیر از مردم ایران گفت: «برای شجاعت شکست ناپذیر کسانی که دولت تروریستی را به چالش می کشند احترام زیادی قائلم. ما تنها می‌توانیم در مقابل شجاعت آنها تعظیم کنیم.»

آلمان در طول یک سال گذشته و با آغاز اعتراضات پس از قتل مهسا امینی به روش‌های مختلف سرکوب خشونت‌آمیز معترضان و خبرنگاران توسط نیروهای حکومتی را “به شدیدترین لحن” محکوم کرده است.

آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان بارها در یک سال گذشته اعلام کرد که کشورش و اتحادیه اروپا به دنبال افزودن سپاه پاسداران به فهرست سازمان‌های تروریستی هستند.

در مقابل نمایندگان احزاب اپوزیسیون نیز از ائتلاف دولتی انتقاد کردند. نوربرت روتگن، از حزب دمکرات مسیحی گفت که “ایرانیان احساس می‌کنند که فراموش شده‌اند و تحریم‌ها هیچ نتیجه‌ای ندارند”.

نوربرت روتگن، همچنین بار دیگر از دولت آلمان خواست تا برای قرار گرفتن نام سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا تلاش کند.

دورورته بِر نماینده حزب سوسیال مسیحی در پارلمان نیز از دولت این کشور خواست تا “سپاه پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهد” و به “سیاست مماشات” با جمهوری اسلامی خاتمه دهد.

گفتنی است، وزیر خارجه آلمان چند روز پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود: «حتی اگر که اعتراضات ایران از تیتر خبرها محو شده باشد، ما مردم ایران را تنها نخواهیم گذاشت.»

دورورته بِر با انتقاد از رفتار دولت در قبال ایران گفت، سیاست خارجی این کشور مطابقتی با آنچه وزیر امور خارجه ادعا می‌کند، ندارد.

برای دیدن ویدئوی نمایندگان پارلمان آلمان که خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی و توقف اعدامها در ایران مقابل سفارت جمهوری اسلامی در برلین شدند لطفا اینجا کلیک کنید.  

دویچه وله