به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۰۶، ۱۴۰۲

ترامپ در پرونده کلاهبرداری در نیویورک مقصر شناخته شد

 

دونالد ترامپ و کسب و کارهای خانوادگی وی در ایالت نیویورک متهم شدند که به منظور «کلاهبرداری» و استفاده از تسهیلات مالی به طور غیرقانونی، ارزش دارایی‌های خود را بیش از میزان واقعی جلوه داده‌اند.

به گزارش «رویترز»، حکم این پرونده، که توسط لتیشا جیمز، دادستان کل ایالت نیویورک پیگیری می‌شود، را روز سه‌شنبه آرتور اِنگورون، قاضی دادگاه ایالتی نیویورک در منهتن صادر کرد.

جیمز در سپتامبر ۲۰۲۲ علیه رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا پرونده تشکیل داد و او و «بنیاد ترامپ» را متهم کرد که به منظور دریافت شرایط بهتر در وام‌های بانکی و بیمه، به مدت یک دهه درباره ارزش دارایی‌ها و ارزش خالص شخص وی دروغ گفته‌اند.

به گفته دادستانی، ترامپ ارزش خالص خود را ۲.۲۳ میلیارد دلار، و در یک مورد ۳.۶ میلیارد دلار، در صورت‌‌حساب‌های مالی سالانه که به بانک‌ها و بیمه‌گذاران می‌داده، افزایش داده است.

جیمز می‌گوید دارایی‌هایی که در ارزش آنها اغراق شده شامل املاک مارآلاگو در فلوریدا، پنت‌هاوس برج ترامپ در منهتن، و ساختمان‌های مختلف اداری و زمین‌های گلف ترامپ است.

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که در چند پرونده مدنی و جنایی دیگر در دادگاه‌های ایالت‌های مختلف ایالات متحده نیز تحت محاکمه است، در آخرین مورد از محکومیت‌های خود محکوم به پرداخت غرامت به یک روزنامه‌نگار شد.

ترامپ اخیرا در شکایت دوم ای. جین كارول، روزنامه‌نگار پیشین مجله «اِل» نیویورک، بابت افترای مجدد رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا علیه وی مقصر شناخته شد، و بر اساس حکم دادگاه فدرال باید دومرتبه به کارول غرامت بپردازد.

ترامپ بعد از محاکمه اول، در جریان یک گفت‌وگوی تلویزیونی با «سی‌ان‌ان»، دوباره اظهارات افتراآمیزی علیه کارول مطرح کرد، که باعث شد این روزنامه‌نگار دومرتبه از او شکایت کند. کارول به دنبال دریافت ۱۰ میلیون دلار از ترامپ است. جلسه تعیین غرامت این پرونده روز ۱۵ ژانویه سال آینده برگزار می‌شود.

العربیه فارسی