به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آذر ۰۸، ۱۳۸۹

نامۀ نهضت مقاومت ملی ایران
به باراک اوباما رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا
عالیجناب باراک اوباما ریاست جمهور ایالات متحده آمریکا ! 
در اخبار رادیو فردا بتاریخ بیست و هشتم نوامبر سال جاری آمده است که: «وب ـ سایت رسمی نیروی دریائی ایالات متحده آمریکا از پرسنل و افسران خود خواسته است تا به جای استفاده از نام خلیج فارس از اصطلاح خلیج عربی استفاده کنند.
با توجه به اینکه سابقه ی نام گذاری خلیج فارس بر این تنگه ی آبی به قرن دوّم میلادی بر می گردد و بعلاوه در کلیه ی نقشه های جغرافیائی دارای اعتبار جهانی که از قرن پانزدهم میلادی تا کنون بجا مانده تنها از خلیج فارس ذکر شده است، در چند دهه ی اخیر این خلیج تاریخی با کوشش ها ی تبلیغاتی دایر بر تغییر نام معتبر « خلیج فارس» به اسم جعلی و مغایر واقعیت «خلیج عربی» روبرو بوده است. خوشبختانه تاکنون هیچکدام از این کوشش ها که هربار با هدف تهدید منافع وسیادت ملی ملت و تمامیت ارضی ایران انجام می گرفته، موفق نبوده است.
درست به همین علت جای حیرت و تأسف است که نیروی دریائی ایالات متحده که حضرتعالی فرماندهی عالی آن را عهده دار هستید دست به چنین اقدامی زده است.
عالیجناب! ملت شریف، آزاده و صلح دوست ایران که درطول سه دهه ی اخیر، بالاجبار موجودیّت جمهوری اسلامی را متحمّل است، با آگاهی از مواضع رسمی دوستانه شما نسبت به خود، متقابلاً دست دوستی بسوی ملت آمریکا دراز می کند. ملت ایران که همه روزه زیر ضربه های جانفرسای حاصل از سیاست خارجی جمهوری اسلامی قرار دارد، از عمل حیرت انگیز و خلاف واقعیت تاریخی نظیر آنچه که در وب ـ سایت نیروی دریائی ایالات متحده انعکاس یافته است رنج می برد و آن را نشانه ی سر شکستگی و منافی منافع ملی خود میداند و حذف فوری اصطلاح جعلی «خلیج عربی » در وب ـ سایت را از مقامات مسئول انتظار دارد.
با تجدید مراتب احترام
ایران هرگز نخواهد مرد
نهضت مقاومت ملی ایران
بیست و هشتم نوامبر دوهزاروده