به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۱۷، ۱۳۸۹

استاد ابوالحسن صبا هم ممنوع التصوير شد!
  امين الله رشيدی آواز خوان پيشکسوت ايرانی در گفت و گوئی با خبرگزاری مهر از بلاتکليف ماندن کتاب حجيمی که درباره تاريخ موسيقی ايران نوشته است گله کرد و گفت: «عنوان اين کتاب "ايران در رهگذر زمانه" و حجم آن حدود 700 صفحه است اما متاسفانه بعد از 5 سال از بلاتکليف ماندن در وزارت ارشاد به من گفته‌اند 88 مورد اصلاحيه و حذف دارد. يکی از اين موارد مربوط به محبوب‌ترين و نجيب‌ترين چهره موسيقی ايرانی ابوالحسن خان صبا است که گفته‌اند نبايد عکس او در کتاب چاپ شود.»
 رشيدی اضافه کرد: «من در زمان آقای صفارهرندی (وزير وقت ارشاد) اين مسئله را مطرح کردم و ايشان مسئله را به مقام پايين تر ارجاع داد اما در نهايت توفيقی در وضعيت کتاب حاصل نشد و در حال حاضر 5 سال است اين کتاب در انتظار چاپ است. من و امثال من خطوط قرمز را بهتر از هر کسی می دانيم و اگر نمي‌دانستيم سفرنامه‌ای که قبلاً‌ نوشته بودم چاپ نمي‌شد اما گويا متاسفانه مسئولان قصد ندارند به بزرگان عرصه موسيقی ارج بنهند.
وی ادامه داد: "مسئله ديگر اين است که متولی رسمی هنر ما مشخص نيست"