به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۲۰، ۱۳۸۹

    ياد داشت زهرا رهنورد:
بيهوده زنان سياسی را در بند متادون نگه نداريد،
اعتيادشان را به آزادی و دمکراسی ترک نمی کنند.

کلمه: بعد از انتقال زندانيان سياسی زن زندان اوين به قرنطينه بند متادون، زهرا رهنورد نويسنده واستاد دانشگاه به همين مناسبت مطلبی نوشته وهدف آمران و زندانبانان را از اين کار “ ترک اعتياد اين زنان به دمکراسی و آزادی“  تعبير و در ادامه تاکيد کرده است که اين زنان اعتيادشان را به آزادی و دمکراسی ترک نمی کنند.
یادداشت زهرا رهنورد: 
 «آزادی و دمکراسی آن چنان دلچسب و شيرين و باشکوه است که آشنايی و شناخت آن هم اعتياد آور است چه برسد به تجربه کردن و چشيدن مزه آن از نزديک و اين اعتياد يکی از با شکوه ترين و متعالی ترين اعتيادهای بشری است. زنان و مردانی که به اين ماده روی می آورند، خمار نمی شوند، خميازه نمی کشند، دست و پای شان را رو به قبله دراز نمی کنند و به رعشه و عطسه نمی افتند و در عوض کربن مغزشان جای خود را به اکسيژن و فسفر می دهد و از شدت تيز هوشی همه مساله های سخت را حل می کنند.
آنها خفقان، سرکوب، تقلب، تبعيض، گاز فلفل، باتوم و بستن فله ای روزنامه ها را می شناسند و راه حل همه اين مشکلات را می دانند.
ما زنان و مردان حق طلب همه به آزادی و دمکراسی عشق و اعتياد داريم و نمی توانيم در هيچ بند متادونی اين اعتياد را ترک کنيم زيرا ترک اعتياد موجب مرض است و سازش و کوتاه آمدن از آرمانهای ملت بدترين مرض هاست.
قرنطينه متادون در بند زنان زندان اوين نماد همان ديوی است که به دست رستم از پای درمی آيد و رستم قهرمان ابدی ملت ماست. او هنوز و هميشه زنده است اگر نه در پيکر رستم بلکه در پيکره هر آزاده ای.
اما شما همه زندانبانان ملت، از آمرين و عاملين هنوز فرصت داريد …
بيهوده زندانيان سياسی زن را در بند متادون نگه نداريد! آنها اعتيادشان را به آزادی و دمکراسی ترک نمی کنند و از خود به خدا می رسند، اما شما که مدعی العموم اسلام هستيد، بياييد و از سيره پيامير (ص ) نسبت به زنان پيروی کنيد. همه زنان را در هر کجا که اسير و دربند هستند بی قيد و شرط آزاد کنيد، چه در تبعيدها و انفرادی ها، چه در بند متادون و چه در تهران و شهرستانها. شما همين امروز می توانيد وکيل آزاده نسرين ستوده، مهديه گلرو، بهاره هدايت، فاطمه رهنما، نازنين خسروانی، عاطفه نبوی و… را آزاد کنيد. هيچگاه برای اين کار دير نيست.»