به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۲۰، ۱۳۸۹

نسرین ستوده به اعتصاب غذای خشک پایان داد
رهانا: خانم ستوده که نزدیک به دو ماه است که در زندان اوین در بازداشت به سر می برد، از نه روز پیش در اعتراض به شرایط نامناسب بازداشتش دست به اعتصاب غذای خشک زده بود.
رضا خندان، همسر نسرین ستوده، که پس از دو ماه و نیم توانست برای اولین بار همسرش را ملاقات کند به مدرسه فمینیستی گفت: نسرین ستوده در این ملاقات به ما اعلام کرد که به درخواست دوستان و وكلايش اعتصاب خشك اش را شكسته ولی تا رسيدن به خواسته‌هايش، اعتصاب غذايش را به صورتي كه فقط از آب استفاده كند ادامه داده و خواهد داد.
نسرین ستوده، چندی پیش هم به مدت ۲۸ روز در اعتصاب غذا بود که نزدیک به دو هفته پیش اعتصاب غذایش را شکست. پیشتر گروهی از فعالان زن طرفدار حقوق بشر در منزل خانم ستوده با خانواده او دیدار کرده و خواستار توقف اعتصاب غذای او شده بودند.
سیمین بهبهانی – شاعر و یکی از این فعالان زن، در مورد دیدار با خانواده نسرین ستوده گفت: “ما عصر پریروز در منزل خانم ستوده حاضر شدیم. تعدادی از خانم هایی که از فعالان زن هستند در آنجا حضور داشتند. به ما خبر داده بودند که خانم ستوده حالش بسیار بد است، چون یکبار اعتصابش را شکسته و بعدا باز دست به اعتصاب خشک زده است.”
خانم بهبهانی در ادامه گفت: “حالش به قدری بد بوده که حتی نتوانسته فرزندانش را زمانی که به دیدنش رفته بودند، نوازش کند و بغل بگیرد. بنابراین، خدای ناکرده، در آستانه مرگ قرار داشت. این بود که خانم ها جمع شدند و نامه ای توسط وکلا برای خانم ستوده فرستادند. وکلایی که دیروز با ایشان در زندان ملاقات داشتند نامه را به او دادند و گفتند که ما همگی خواهان شکستن اعتصاب غذای او هستیم.”