به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، فروردین ۲۰، ۱۳۸۹

ساز شکسته دانشجویان شریف،
سزای یادکردن از دانشجویان دربند!
احترام آزادی: اعضای کانون موسیقی دانشگاه شریف که در آخرین روزهای سال ۸۸  در برنامه‌ای از دانشجویان دربند یاد کرده بودند، چهاردهم فرورین ماه هنگامی که وارد اتاق موسیقی شدند سازهای شکسته خود را مشاهده کردند.
به گزارش «پارلمان‌نیوز»، یکی از اعضای شورای مرکزی گروه موسیقی شریف گفت: «تا آخرین چهارشنبه سال و پیش از تعطیلی ساختمان فوق برنامه در ساعت ۱۲ ظهر و تعطیلی دانشگاه به دلیل نوروز، اعضا در این مرکز حضور داشته و کلیه‌ اموال و سازهای دانشجویان سالم در محلشان قرار داشت. اما هنگامیکه برخی اعضا در روز ۱۴ فروردین درب اتاق را باز می‌کنند مشاهده می‌کنند که سازهای گروه موسیقی به شکل معنادار و مغرضانه‌ای شکسته شده است.»
به گفته وی در پایان سال گذشته در برنامه‌ای تحت عنوان "جشن شب عید" که هر ساله توسط گروه‌های فوق برنامه اجرا می‌شود، شعری برای دانشجویان در بند این دانشگاه خوانده شد و بعد از آن سرودی با همراهی ساز توسط دانشجویان اجرا شد.

وطن، وطن

همیشه با تو بوده ام

   افسانه بصیرت
«سکولاریسم نه فلسفی است، نه سیاسی؟!!»‌
سکولاریسم نه فلسفی است و نه سیاسی، فرایندی تاریخی و اجتماعی است، که امروز با واکنشهای غیرقابل انتظار در برابر نسل جوان و جامعه مدنی در حال انجام است. با نظریه پردازی‌های گونه‌گون و آکادمیک کار را پیچیده نکنیم.
ادامه مطلب

میر حسین موسوی:
مجبوریم بایستیم!

احترام آزادی: میرحسین موسوی در دیدار با گروهی از نمایندگان مجلس، حمله به دولت در سال جدید را وارد فازی جدید کرد.
وی گفت: «نظام ما دچار مشکلاتی شده است که بازتاب آن فقط در تظاهرات خیابانی محدود نمی شود، مسائل و مشکلات خیلی عمیق تر از اینهاست. یکی از اینها همین است که حاکمیت فکر کند با جمع کردن تظاهرات خیابانی مسئله معترضان حل شده است. تمام مسائل و مقوله هایی که پایه های اعتبار و مشروعیت یک نظام را تشکیل می دهد در حال از بین رفتن است. نظام ها معمولا نیروهای سخت افزاری ( نیروی های انتظامی و نظامی و امنیتی) را در نهایت برای حفظ خود به هر قیمت بکار خود می‌گیرند اما این در کشور ما اتفاق افتاد و این جای تامل و توجه بسیار دارد.»
موسوی گفت: «مسئله دروغ مسئله اصلی ما شده و مردم نسبت بدان اعتراض دارند که متاسفانه در همه سطوح حاکمیت و تبلیغات جریان دارد و مردم را نسبت به اصل و اساس این نظام مسئله دار و در باورهاشان تردید ایجاد کرده است. اصلی ترین عامل که باعث تثبیت و حفظ نظام بوده و آن اعتماد مردم به حاکمیت بوده است از بین رفته است. مسائل اخلاقی، عدم کارآمدی، سیاست خارجی، فساد فراگیر، ... همه اینها یک نوع بی‌اعتمادی نسبت به حاکمیت و نظام ایجاد کرده است. آیا این مسائل با سرکوب و بکارگیری قوه قهریه حل می‌شود»
میرحسین موسوی گفت: «برداشت و امید من این است که جریان حاکم به اجرای قانون اساسی و همه اصول آن برگردند و فضای امنیتی و نظامی را کنار گذارند و فضا را باز کنند ولی اگر اینراه رفته نشود مجبوریم بایستیم.»

احمدی نژاد: «استعفا میدهم»
فرصت عرض اندام به لاریجانی نمی دهم!
احترام آزادی: با بالاگرفتن جنگ زرگری بين لاریجانی و احمدی نژاد بر سر ميزان درامد دولت از هدفمند سازي يارانه ها وعدم تمكين دولت نسبت به اجراي قانون، احمدی نژاد از استعفای خود خبر داد.
احمدي نژاد در اين مورد بيان داشته كه لاريجاني براي كار شكني عليه دولت از هيچ فرصتي فروگذار نخواهد كرد از اين رو دولت فرصت چنين عرض اندامي به او نخواهد داد چرا كه اين دولت منتخب مردم است وايستادگي دولت در مقابل اين زياده خواهي ها در واقع دفاع از راي ونظر مردم است. وی افزود: اگر توان دفاع از راي ونظر مردم را نداشته باشم در مقابل دوربين تلويزیون ودر حضور مردم استعفاي خود را به ملت تقديم مي كنم. از منابع موثق شنيده شد كه خامنه ای دو نفر از معتمدين خود محمدي وفيروزابادي را كه با لاریجانی و احمدي نژاد مناسبات دوستانه اي دارند، مامور گفت وگو وحل اختلاف پيش امده كرده است.