به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۱، ۱۳۸۹

  تسلیت به بانو مرضیه، هنرمند محبوب مردم ایران
  احترام آزادی خبر درگذشت نابهنگام دختر دلبندتان هنگامه را به شما بانوی هنرمند ایران تسلیت می گوید.

            دو ترانه از مرضیه   
دو سه شبه که چشمام به دره / خدا کنه که خوابم نبره
تو این قفس که زندون منه / دلم گرفته و منتظره

خدا کنه که خوابم نبره

از برت دامن کشان / رفتم ای نامهربان
از من آزرده دل / کی دگر بینی نشان

رفتم که رفتم

هواپیمای توپولف حامل "لخ کاچينسکي" رئیس جمهوری لهستان سقوط کرد


خبرگزاری فرانسه: هواپيماي توپولف حامل "لخ کاچينسکي"، امروز شنبه، در منطقه اسمولنسک، در غرب روسیه، و پیش از فرود در فرودگاه در برخورد با درختان سقوط کرده و سپس دچار آتش سوزی شد. بنا بر آخرین گزارشها تمامی ۸۷تن سرنشینان این هواپیما کشته شده اند. خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مسئولان روسی حاضر در محل حادثه سقوط هواپیما اعلام کرد که "لخ کاچينسکي" رئیس جمهوری لهستان در جریان سقوط هواپیمای توپولف کشته شده است.

   اززبان خودشان!
احمدی نژاد زیر خط فقر؟!

احترام آزادی: یکی از سایت های اینترنتی طرفدار احمدی نژاد در ایران در گزارشی از وضع معیشت محمود احمدی نژاد، مدعی شد که رئیس جمهوری اسلامی "زیرخط فقر و با وام های دریافتی" زندگی می کند. این سایت که پرچم نام دارد، می نویسد که محمود احمدی نژاد در زندگی مادی خود دچار مشکل است تا آنجا که شیخ حسن نصرالله از دیدن وضعیت معاش او به حیرت افتاده است.  
"پرچم" ادعا می کند که محمود احمدی نژاد به دلیل کم شدن حضورش در دانشگاه با کاهش دریافتی خود مواجه شده است و از مدت ها پیش اقدام به دریافت وام های با اقساط پائین نموده و گذران زندگی خود را که با مشکل مواجه شده از طریق وام ها ی قرض الحسنه به انجام می رساند. این سامانه خبری می نویسد تغییر مکان زندگی محمود احمدی نژاد نیز که در خانه سازمانی دولتی زندگی می کرد نشان می داد که وی "در وضعیتی پائین تر از خط فقراست". پرچم می نویسد: "... خانه وی از داشتن معمولی ترین امکانات مانند مبل و دیگر وسایل محروم بوده و چینش موکت ها و وسایل زوار در رفته به حدی چشم را آزار می دهد که در سفری که سید حسن نصرالله به ایران داشته از چنین زندگی ساده و بی آلایشی به شدت اظهار تعجب و شگفتی کرده بود".

رسانه ها: دولت به نوزادان ۱۳۸۹یک میلیون تومان می دهد.
کاریکاتور: نیک آهنگ کوثر

اوباما: حملات لفظی احمدی‌نژاد را جدی نمی گیرم

بی بی سی: باراک اوباما، حملات لفظی اخیر احمدی نژاد علیه خود را "توهین آمیز" خواند، اما از پاسخ دادن به آن خودداری کرد.
آقای اوباما که روز جمعه ۲۰ فروردین (۹ آوریل) با برنامه "صبح به خیر آمریکا" از شبکه تلویزیونی ای بی سی نیوز گفت و گو می کرد، با این سئوال مواجه شد که در مقابل حملات شخصی محمود احمدی نژاد چه پاسخی دارد؟
مجری برنامه، ترجمه انگلیسی آن بخش از سخنان اخیر آقای احمدی نژاد را عینا برای آقای اوباما نقل کرد که او در آن شبیه به گاوچران ها و شخصی آماتور و بی تجربه توصیف می شد که باید صبر کند تا عرقش خشک شود و تجربه پیدا کند.
از جمله آقای احمدی نژاد خطاب به رئیس جمهوری آمریکا گفت: "بدان که گنده تر از تو و گردن کلفت تر از تو هم نتوانستند از این غلط ها بکنند. تو که جای خود داری."
آقای اوباما در پاسخ گفت که احمدی نژاد به گفتن سخنان "غیر سازنده و بسیار توهین آمیز" معروف است، بنابراین او این حرف ها را جدی نمی گیرد.وی گفت: آنچه را جدی می گیرم این حقیقت است که اگر ما در اعمال فشار بین المللی ثابت قدم و پیگیر باشیم، حکومت ایران، که حکومت بی خردی نیست و اوضاع جهان را به دقت زیر نظر دارد، به مرور زمان تحلیل های متفاوتی از این موضوع پیدا خواهد کرد که آیا دنبال کردن برنامه ساخت سلاح اتمی برایش مفید است یا خیر".

ادب مرد به ز دولت اوست
احترام آزادی: همزمان با سخنان تند احمدی نژاد خطاب به باراک اوباما در ارومیه در خصوص تحریم ها علیه ایران و به دنبال ادبیات تند وی در ماه های گذشته در رابطه با مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب بودجه و یارانه ها، غلامحسین مسعودی ریحان نماینده مجلس، نامه ای به استاد اخلاق احمدی نژاد نوشت که در آن نسبت به ادبیات تند او تذکر داده شده است.
در این نامه از مرتضی آقا تهرانی استاد اخلاق کابینه خواسته شده است تا نسبت به شیوه ادبیات سخن گفتن احمدی نژاد واکنش نشان دهد و او را تادیب کند.ادبیاتی که در گفتمان سیاسی ایران بسیار نادر بوده است.


واکنش جامعه بین المللی به خبر طراحی نسل سوم سانتریفوژها

رونمائی از "نسل جدید سانتریفوژها" در تهران
احترام آزادی: روزجمعه، طی مراسمی با عنوان "چهارمین جشن ملی فناوری هسته ای" در برج میلاد تهران، از آنچه "نسل سوم سانتریفوژها" خوانده شد و همچنین از اولین نمونه سوخت مجازی رآکتور تحقیقاتی تهران، رونمائی شد.
فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، در واکنش به خبر رونمائی از "نسل جدید سانتریفوژها" و اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد اعلام کرد که می توان نتیجه گیری کرد که جمهوری اسلامی در برنامه اتمی خود بدنبال اهداف زیانبار و خلاف قانون است. همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا از"نگرانی عمیق " دولت متبوعش نسبت به پیشرفتهای هسته ای جمهور اسلامی، خبر داد.این سخنگوی وزارت امور خارجه بریتانیا در ادامه گفت که ایران در جلب اطمینان جامعه بین المللی نسبت به صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود شکست خورده است.
 به دنبال واکنش ایالات متحده امریکا و بریتانیا، وزیر امور خارجه کانادا، لورنس کانون، با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که رژیم جمهوری اسلامی همچنان امنیت جامعه جهانی را تهدید می کند و با این اقدام بار دیگرنشان داد که صبر جامعه جهانی را در قبال برنامه هسته ای خود محک می زند.