به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۱۴، ۱۳۸۹


مجازات به “سبزه” هم رسید!



خودروهای حامل سبزه جریمه می شوند.  
رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: رانندگانی که سبزه عید را بر روی بدنه خودروی خود قرار دهند، جریمه می شوند.
سرهنگ سعید اسماعیلی با بیان اعمال قانون خودروهای دارای سبزه گفت: طبق قانون، خودروهایی که سبزه عید را بر روی قسمت خروجی خودروی خود قرار دهند از سوی پلیس جریمه می شوند. حمل سبزه در اماکن عمومی فقط در فضای داخلی خودرو امکان پذیر است.


جايزه پروانه طلايی برای شادی صدر

جايزه‌ی پروانه‌ی طلايی جشنواره‌ی فيلم‌های حقوق بشری سازمان عفو بين‌الملل که فستیوال "فیلم هائی که اهمیت دارند"نام دارد به شادی صدر تعلق گرفت که در فيلم "زنان در کفن" حضور دارد. مبلغ این جایزه 5000 دلار است.
"زنان در کفن" که فیلمی است مستند، ساخته‏ی محمدرضا کاظمی و فرید حائری‏نژاد، به مسائل حقوق بشر و به‏ویژه وضعیت قربانیان قوانین نابرابر در سیستم قضایی ایران در ارتباط با زنان می‏پردازد که بخش اصلی فیلم مربوط به موضوع سنگسار در ایران می شود. "زنان در کفن" تلاش‏های چند فعال حقوق زنان در تهران، خصوصاً شادی صدر را دنبال می‏کند. شادی صدر در يادداشت خود در مورد این جايزه‌ می نویسد : "جايزه بايد به «کمپين قانون بی‌سنگسار» داده می‌شد که من تنها جزيی از آن بودم. می‌خواهم اين مبلغ را تقديم کنم به پروژه‌ای که بتواند درد و رنج زنان سرزمينم را در يکی از تاريک‌ ترين دوران‌ها از نظر نقض حقوق بشر، يعنی دهه ۵۷-۶۷، مستند کند."

تاکید اوباما بر ادامه فشارهای بین المللی

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه گفت کشورش به فشارهای خود به ایران را، به منظور وادار کردن این کشور به همکاری با جامعه بین المللی ادامه خواهد داد.
باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا، روز جمعه، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" گفت که کشورش پیش از این نیز متذکر شده است که هیچ گزینه ای را کنار نخواهد زد و همچنان به فشارها ( بر ایران) ادامه خواهد داد و واکنشهای ایران را نسبت به این فشارها مورد ارزیابی قرار خواهد داد.
رئیس جمهوری امریکا، پس از یک گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود هو جینتائو، درمصاحبه تلویزیونی روز جمعه تاکید کرد که ایالات متحده باهمکاری جامعه بین المللی به این فشارها ادامه خواهد داد و این همکاری به کشورش قدرت بیشتری خواهد داد.
همچنین سخنان باراک اوباما پس از اظهارات سعید جلیلی، مذاکره کننده ایرانی در پرونده اتمی، که هم اکنون در پکن به سر می برد و می گوید موفق به قانع کردن پکن به این امر شده که اعمال تحریمها موثر نخواهد بود، عنوان شد. جلیلی که برای گفتگو با مقامهای چینی به این کشور سفر کرده در سخنانی گفته است غرب نباید ایران را تهدید کند.
مذاکره کننده ارشد اتمی ایران در ادامه متذکر شده است چین به عنوان یک کشور بزرگ می تواند نقشی اساسی برای پایان دادن به روش های غلط غربیها ایفا نماید.