به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، فروردین ۳۰، ۱۳۸۹

        هنر و ادبیات مقاومت
یاد جهان قشقایی گرامی باد

دلم واسه سارای بیچاره سوخت
وقتی دیدم چادر سیاه برسره



فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی «شاه‌کلید» خوانده شد

دویچه وله: وطن امروز" از روزنامه‌هایی است که گفته می‌شود، جناح حامی احمدی‌نژاد برای تبلیغ به نفع دولت او به راه انداخته است. این روزنامه، که با تندی به اصلا‌ح‌طلبان، جنبش "سبز" و سیاستمداران میانه‌روی حکومت می‌تازد، خبر حکم جلب مهدی هاشمی را با عنوان درشت «احضار شاه کلید» منتشر کرده است.
روزنامه‌ی حامی احمدی‌نژاد حکم دستگیری فرزند هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت را آغاز برخورد قضایی با "سران فتنه " دانسته است. منظور از "سران فتنه" در قاموس مقامات و رسانه‌های نظام، فعالان اصلی جنبش اعتراضی پس از انتخابات ۲۲ خرداد سال گذشته است.
"وطن امروز" از سال گذشته مدام پیگیر دستگیری مهدی هاشمی بوده است. خانواده‌ی هاشمی رفسنجانی سال گذشته علیه این روزنامه شکایت کردند.
روح الله حسینیان، نماینده‌ی مجلس، که به مخالفت با هاشمی رفسنجانی شهرت دارد، نیز معتقد است که حکم جلب مهدی هاشمی مقدمه‌ی حکم جلب دیگر کسانی است که "سران فتنه" خوانده می‌شوند
به گفته حسینیان، وزرات اطلاعات و ناجا پیگیر دستگیری مهدی هاشمی هستند. حسینیان همچنین گفته که نیروی انتظامی هنوز درخواست بازداشت مهدی هاشمی را به پلیس بین‌الملل نداده است.


تهرون" نامی لطیف برای فیلمی بسیار تلخ

ار اف ای فارسی: اولین فیلم داستانی نادر تکمیل همایون، مستند ساز و مدرس سینما در فرانسه، با نامی دوست داشتنی، "تهرون" به روی پرده سینما های فرانسه آمد. منتها با دیدن فیلم به معضلی اجتماعی در ایران برمی خوریم که لطافت تیتر فیلم را خنثی می کند.
ماجرا از این قرار است که مردی جوان، همراه با نوزادی در بغل، با گفتن این که همسر خود را از دست داده و جلب ترحم مردم به گدائی می پردازد. سپس با پیش رفتن داستان از وجود باندی خبردار می شویم که به قاچاق کودکان و انواع قاچاق های دیگر می پردازد.