به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۸۹

درخواست مجدد بیت آیت الله منتظری مبنی بر آزادی

بازداشت شدگان مراسم تشییع جنازه بانو ربانی


مراسم شب هفت رحلت بانو حاجیه خانم ربانی همسر آیت الله العظمی منتظری در قم برگذار شد.
به گزارش سایت اطلاع رسانی بیت آیت الله منتظری، از آنجا که مسئولین از فرستادن نیروهای لباس شخصی و همچنین نیروهای رسمی خودداری کرده بودند، برگذاری این مراسم با آرامش کامل همراه بود. این مراسم با حضور مردم شریف، مراجع معظم تقلید و نمایندگان آنان، علما و شخصیتهای مذهبی و سیاسی، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران، تعدادی از خانواده‌های زندانیان سیاسی و اقشار مختلف مردم در محل دفتر فقیه عالیقدر حضرت آیت الله العظمی منتظری برگزار شد، شرکت کنندگان ضمن عرض تسلیت و دلجویی و ابراز همدردی با بازماندگان به قرائت فاتحه و آیات کلام الله مجید پرداختند.
در پایان ضمن تشکر از حضور گستردۀ مردم شریف بخصوص خانوادۀ افراد بیگناهی که در جریان تشییع این مادر عزیز بازداشت شده‌اند خواستار آزادی  زندانیان بیگناه شدند که بیش از این موجبات ناراحتی خانواده‌های آنان و دیگرعزیزان فراهم نشود.


ترجمه نامه سرگشاده خانم پرستو فروهر

به جامعه بين المللی حقوق بشر

 «موضوع نقض حقوق بشر نبايد به لابی ايسم سياسی تنزل يابد»
پرستو فروهر
چقدر تعجب برانگيز و ناراحت کننده است که در نشست ٢٧ مارس ٢٠١٠ جامعه بين المللی حقوق بشر در شهر بن ـ آلمان، فردی در بين حاضرين آن نشست حضور نداشته است که احساس مسئوليت کند و بخود جرأت دهد تا برای آقای رضاپهلوی توضيح دهد که پايمال شدن حقوق بشر در وطنمان ايران از مقطع تاريخی سرنگونی رژيم وابسته به امپرياليسم شاه، يعنی از فردای ٢٢ بهمن ١٣٥٧ شروع نشده است و نیز يادآور شود فردی که حاضر نشود پايمال شدن حقوق بشر و جنايات دوران رژيم استبدادی محمدرضاشاه پهلوی را همچون پايمال شدن حقوق بشر و جنايات دوران رژيم جمهوری اسلامی محکوم نمايد، نمی تواند خود را طرفدار حقوق بشر، جامعه مدنی و نظام مردمسالاری بداند، بلکه قصد دارد از وضعيت کنونی حاکم بر جامعه ايران، به نفع منافع شخصی خود سوء استفاده نمايد!!

وطن یعنی عشق


ادامه اعتراضات به حداقل دستمزد کارگران در ایران

بی بی سی: دولت ایران از نشان دادن واکنش رسمی به اعتراضات ابراز شده علیه تعیین حداقل دستمزد کارگران در ابتدای سال تازه خورشیدی خودداری کرده است. هادی مقدسی، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفته است که حداقل دستمزد ۳۰۳ هزار تومانی در سال ۱۳۸۹ پاسخگوی هزینه های زندگی خانواده های کارگران نیست.
آقای مقدسی گفته است که دولت هنوز خط فقر رسمی را اعلام نکرده است، اما خط فقر نمی تواند از ۴۵۰ هزار تومان کمتر باشد.
این در حالی است که اقتصاددانان مستقل در ایران قرار گرفتن زیر خط فقر در شهرهای بزرگ این کشور را، مستلزم داشتن درآمدی کمتر از حدود ۸۰۰ هزار تومان می دانند.
فریبرز رئیس دانا، اقتصاددان در تهران در یک برنامه تلویزیونی دولتی ایران گفته است: "حداقل دستمزد کارگران، رقمی در حدود پول تو جیبی است که برخی از مقامات ایران به فرزندان خود می دهند."
در همین حال عبدالرضا شیخ الاسلامی، وزیر کار ایران در پاسخ به پرسشی در باره مقایسه دستمزد کارگران با خط فقر، گفته است که اطلاعی از میزان خط فقر ندارد.
فعالان کارگری در ایران دولت را به بی اعتنایی به مسایل کارگران و برخورد امنیتی با اعتراضات کارگران متهم می کنند.
رضا رخشان، کارگر شرکت نیشکر هفت تپه می گوید: "به عنوان مثال کارخانه ای مانند هفت تپه به دلیل واردات بیش از اندازه شکر دچار بحران شد، اما در نهایت به جای آن که با عامل اصلی این وضع برخورد شود، کارگران این کارخانه اخراج شدند و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند."
آقای درخشان در گفت و گو با خبرگزاری ایلنا گفته است که با افزایش اندک دستمزدها، سال ۱۳۸۹ از نظر تامین هزینه ها و ابتلا به آسیب های اجتماعی برای کارگران سال پر چالشی خواهد بود.


   سیلویا والریو

دختر جوان ایتالیایی، عاشق ازدواج با احمدی نژاد !



یک سایت حامی احمدی نژاد نوشت: "سیلویا والریو" دختر 18 ساله ایتالیایی و مولف کتاب "یک روزی یک رییس جمهوری بود"، "محمود احمدی نژاد" را تنها مرد واقعی در عرصه جهانی دانسته است.
نویسنده ایتالیایی این کتاب در گفت وگو با خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا) گفت: احمدی نژاد تنها مرد روی زمین است، چرا که او هزاران فرسنگ به دور از هر نوع مد، پوچی و خودبینی است.
وی افزود: می خواهم با احمدی نژاد ازدواج کنم. احمدی نژاد چیز کمی نیست، او یک نوآور و مبدع در عصر ما است. او هولوکاست را نفی کرده و به فکر استفاده از انرژی هسته ای است. وی اپوزیسیون را خاموش و آمریکا را تهدید می کند.
این نویسنده ایتالیایی، گفت: البته او به زنان اجازه نمی دهد تا حجاب خود را بردارند، اما این به هیچ وجه یک مساله نیست. چرا زنان ایرانی آنقدر علاقه دارند تبدیل به زنان غربی شوند؟ شاید آنها دوست دارند تبدیل به مدیرانی شوند که زندگی خود را از شرکتی به شرکت دیگر گذرانده و خود را به خاطر سفرهای متعدد به خارج از کشور غیر جذاب می کنند.
وی افزود: برخی ها عقیده دارند که رهایی از قید و بندها تنها به مشکلات آنها می افزاید، اما این افراد آنقدر صادق نیستند تا این موضوع را اذعان کنند.
کتاب 81 صفحه ای "یک روزی یک رییس جمهوری بود" در کتابفروشی های سراسر ایتالیا به قیمت 9 یورو عرضه شده است.