به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، فروردین ۲۸، ۱۳۸۹

    ‌مرضيه وحيد دستجردي در ردیف ورزشکاران
ورزش خانم وزیر


اگه ای خانم "وزیر" نکنی رفوزم / خودم یک کت و شلوار از برات میدوزم


  سایت جهان: احمدی نژاد مدتی پیش اعلام کرد که یک عالم تهرانی به من خبر داده است که به زودی در تهران زلزله می آید و لازم است مردم از گناهان خود توبه کرده و در حد امکان از شهر خارج شوند.

          کارتون: نیک آهنگ کوثر

من زن ایرانیم



دق نامه
     قلندر

حدود ده ماه از اون روزی که یه مرتبه همه چی بهم پاشید و حکومت و دولت و امّت یهوعین قوم مغول افتادن به جون ملّت و همه رو از دم تیغ رد کردن و یه بلانسبت هم نگفتن گذشته و یورش و شورش مردم برای سرنگون کردن سلسلۀ آخوندیه هنوز به نتیجۀ کلی نرسیده و نرخ انقلاب یه کمی تو بورس افت کرده. راستش این بی پدر مادرها دیگه آدمی باقی نگذاشتن که بیاد مبارزه کنه، همه رو یا کشتن و یا گرفتن و انداختن کنج زندون، اونائی هم که بیرونن بلائی به سرشون اومده که بیچاره ها دیگه صداشون در نمیاد حالا این در تا کی می تونه به این پاشنه بچرخه کسی نمیدونه اما این وضع آدم و یاد آرامش قبل از طوفان میندازه، یعنی لااقل من دلم میخواد این جور و امیدوارم که این طور باشه. راستش از... ادامه مطلب

سکولاریسم نیز قادر به بی اثر کردن آخوند و آخوندیسم نیست!

       محمد علی مهرآسا

هر آنچه برمسلمانان به طور اعم، و ایرانیان به گونه‌ی اخص در این ۱۴ سده رفته است، و هر مصیبتی دیده اند و هر زجری که چشیده اند، همگی به دلیل استبدادی است که در ذات دین اسلام نهفته است. این سخن از روی توهین نبوده بل بیان یک واقعیّت است زیرا دین و تعبد ضد آزادی و دموکراسی است. دین استبدادی بالقوه و بالفعل است که هم در فلسفه و دکترین دین جا دارد، و هم توسط معتقدان و پیروان و متولیان و شریعتمدارانی که ازسوی حاکمان تأیید و حمایت میشدند و میشوند، اعمال می شود.


در منزل احمد زیدآبادی


ادوارنیوز: جمعی از اعضای ارکان مختلف سازمان دانش آموختگان ایران (ادوار تحکیم وحدت) هفته گذشته با حضور در منزل دکتر احمد زیدآبادی، دبیرکل سرافراز و دربند خود با خانواده وی دیدار کرده و سال نو را تبریک گفتند.
به گزارش خبرنگار ادوارنیوز، اعضای سازمان دانش آموختگان ایران در این دیدار در جریان آخرین وضعیت دبیرکل سازمان ادوارتحکیم در زندان رجایی شهر کرج قرار گرفتند. براساس اظهارات خانم مهدیه محمدی همسر دکتر زیدآبادی، وی هم اکنون در بند زندانیانی با جرایم خطرناک قرار دارد و شرایطی به مراتب سخت تر از زندان اوین دارد.
همسر زیدآبادی با اشاره به روحیات ویژه دکتر زیدآبادی به یکی از آخرین گفته های همسرش پرداخت که جمع را به شدت تحت تاثیر قرار داد، وی گفت: "همه شما با شناختی که از احمد دارید می دانید او علاقه بسیار زیادی به طبیعت کشورمان دارد و از هر فرصتی برای پناه بردن به دل طبیعت استفاده می کرد، در آخرین تماس تلفنی احمد گفت که زندان اوین لااقل چشم اندازی از طبیعت داشت اما در این زندان به جز دیوار و ساختمان چیز دیگری نمی بینیم و امروز وقتی از تلویزیون برخی مناظر کوه و دشت را دیدم به شدت دلتنگ دیدار مناظر طبیعی شدم که اکنون ماه هاست از آن محرومم".

درخواست زندانيان سياسی ايران

ميزان: جمعی از زندانيان سياسی بند ۳۵۰ اوين در نامه ای به دبيرکل سازمان ملل خواستند تا در سفر آتی خود به ايران از بازداشتگاههای سياسی و امنيتی و بند ۳۵۰ زندان اوين بازديد کرده و بصورت خصوصی با محکومان و زندانيان ملاقات و گفتگو کند.
متن کامل اين نامه که به نمايندگی از سوی ساير زندانيان با امضای عيسی سحرخيز ارسال شده است به شرح زير است:
عاليجناب بان کی مون
دبير کل محترم سازمان ملل متحد
در شرايطی که راديو و تلويزيون دولتی ايران سانسور همه جانبه ای را در برنامه های خبری خود اعمال می کند و دسترسی به کليه روزنامه های کثير الانتشار ايران بويژه نشريات متعلق به دگر انديشان و اصلاح طلبان برای ما زندانيان سياسی و مطبوعاتی محبوس در بازداشتگاههای امنيتی و بند ۳۵۰ اوين ممنوع است ، اطلاع يافتيم که جنابعالی به دعوت دولت ايران طی روزهای آينده به تهران سفر خواهيد کرد. حداقل درخواست ما بويژه گروه گسترده ای که در جريان انتخابات رياست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ ايران و رويدادهای پس از آن به بهانه های واهی و اتهامهای ساختگی تهديد و دستگير و محاکمه و زندانی شده اند اين است که در جريان سفر خود به ايران از بازداشتگاههای سياسی و امنيتی و بند ۳۵۰ زندان اوين بازديد نماييد و بصورت خصوصی با محکومان و زندانيان ملاقات و گفتگو کنيد.
اين اقدام فرصتی را فراهم می آورد تا جنابعالی بطور دقيق در جريان بخشی از موارد زير پا گذاردن اصول اوليه آزادی ، دموکراسی و عدالت و همچنين ابعاد گسترده نقض حقوق بشر بويژه موارد شاخص دوران دستگيری ها ، بازجويی ها، تفهيم اتهامها و محاکمه های فرمايشی تحت فشارهای روحی و جسمی اخير قرار بگيريد و از نزديک با شرايط خاص بازداشتگاهها و زندانهای ايران بخصوص بند ۳۵۰ زندان اوين آشنا شويد .
با احترام فراوان
عيسی سحرخيز
۲۶/۱/۸۹
۱۵آپريل ۲۰۱۰