به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۰۷، ۱۳۸۹

     جلیل شهناز
خانه موسیقی نوگشایی شد
خانه موسیقی، با حضور جليل شهناز و تجلیل از مقام هنری او و با حضور جمعی از هنرمندان، روز چهارشنبه یکم اردیبهشت ماه نوگشایی شد.
پس از مراسم برش روبان توسط جلیل شهناز، محمدرضا شجریان از مقام وی تجلیل کرد. وی گفت: «اين افتخاربزرگی است كه درخدمت اين بزرگ‌‌مرد موسيقی ايران هستم و شما بار ديگر او را بعد از مدت‌ها می‌بينيد، چون مدتی است كه استاد در مجامع حاضر نمی‌شود و در خانه هم نمی‌شود زياد مزاحم او شد.»
پس از آن لوح تقدیر و هدایای خانه موسیقی به جلیل شهناز تقدیم شد. پس از آن شجریان، خود را تنها خواننده‌ای خواند که خود را شاگرد جلیل شهناز می‌داند. جلیل شهناز هم درسخنانی بسیار کوتاه، شجريان را درانسانيت، اخلاق و هنر موسيقی در دنيا يكتا خواند و درحالی که خود به سختی سخن بر زبان جاری می‌کرد، ابرازاميدواری کرد تا شجریان همواره زنده بماند تا موسیقی ازبین نرود.
جلیل شهناز، که متولد سال ۱۳۰۰ در شهر اصفهان است، یکی ا از بزرگ‌ترین و سرشناس‌ترین نوازندگان تار و سه‌تار سده‌های اخیر ایران است. وی با استفاده از تكنیك‌هاى نو در شیوه تارنوازى توانست بسیارى از ردیمف‌هاى موسیقى سنتى ایران را با تار بنوازد.

     وحید لعلی پور

نامه سرگشاده همسر مهدیه گلرو به بازجوهای وی
وحید لعلی پور همسر مهدیه گلرو عضو شورای دفاع از حق تحصیل طی نامه ای سرگشاده خطاب ب بازجوهای وی نسبت به وثیقه صادر شده اعتراض کرده است.هشایان ذکر است که در ابتدا برای آزادی وی قرار وثیقه ی 700 میلیون تومانی صادر شد و سپس به 500 میلیون تومان تعییر کرد. مهدیه گلرو در دادگاه بدوی به دو سال و چهار ماه زندان محکوم شد که با احتساب یک سال حبس تعلیقی مربوط به پرونده قبلی وی در مجموع به سه سال و چهار ماه محکوم شده است.
وحید لعلی پور می نویسد: اینجانب و همسرم (مهدیه گلرو) در تاریخ 11/9/88 در منزل توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شده و به بند 209 منتقل شدیم.
اینجانب به جرم اینکه همسر کسی هستم که حق طلب است با تنها 3 جلسه بازجویی 32 روز انفرادی را تجربه کردم و 65 روز را در 209 گذراندم و به طور کل 81 روز زندان کشیدم و متاسفانه از روز 2 اسفند 88 طعم مبتذل آزادی را روزانه می چشم و هر لحظه آرزوی آزادی همسرم را دارم.
از لحظه آزادی تا سه شنبه گذشته محروم از دیدار همسرم بودم به جرم اینکه ماموران محترمتان شناسنامه مرا پس نمی دادند.
به هر حال با همه این مسایل تا به امروز دم نزدم. بی دادگاه برای همسرم تشکیل دادید و حکم برایش بریدید – من روی صحبتم با شماست چرا که می دانم قاضی حکمی که شما به وی توصیه کرده اید را صادر کرده – من در مورد حکم بحث نمی کنم بحثم این است: برادر گرامی شما که حتی از تعداد (دربند) رفتن های ما و صحبتهای روزانه ما که در خلوت ترین مکان ها رد و بدل می شد با خبر بودید چطور می شود که ندانید ما 700 میلیون که هیچ 500 میلیون هم وثیقه نداریم که برای آزادی مهدیه عزیزمان بگذاریم.
می خواهید تحقیرمان کنید و بگویید: می بینید شماها که داعیه دفاع از مردم ایران را دارید هیچکس حاضر نیست برای شما حتی 500 میلیون هم وثیفه بگذارد. اما برادر گرامی بهتر است این را بدانید که هر کس در ایران فعالیت سیاسی می کند انتظاری از مردم ندارد و نباید هم داشته باشد و در ضمن اگر واقعا می خواستید این را به ما نشان دهید خوب موفق شدید و ما این را دیدیم. حال راستش را بگو برادر عزیز بازجوی گرامی کارشناس محترم این تعیین وثیقه شوخی بود یا واقعا می خواهید مهدیه را آزاد کنید؟ اگر واقعا می خواهید مهدیه را آزاد کنید بهتر است این را بدانید که وثیقه 100 میلیونی که هیچ اگر کفالت و قول شرف هم باشد مهدیه با شرف تر از آن است که کسی را که قدمی برای وی برداشته به درد سر بیاندازد. در پایان درخواست دارم اگر می شود و برایتان مقدور است اجازه بدهید همسرم برای چند روزی تنها برای مداوای وضعیت جسمی اش که اگر تنها چهره اش را با قبل از بازداشتش مقایسه کنید وضعیت بد جسمی اش قابل رویت است بیاید بیرون و پس از مداوا به داخل برگردد.

دختر هوشنگ امیر احمدی پیمانکار ساخت بزرگترین هتل کیش شد

خبری آنلاین نوشت: دختر هوشنگ امیراحمدی دلال بزرگ رابطه ایران با امریکا، پیمانکاری یک پروژه عظیم در کیش را بر عهده گرفته است.
اجلاس سران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد در سال 2012 به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و در جزیره کیش برگزار می شود. بر همین اساس هم اکنون بزرگترین سالن اجلاس در جزیره کیش به منظور برگزاری اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در حال ساخت است. برای این سالن بیش از 350 اتاق به منظور اقامت سران در نظر گرفته شده و سرمایه گذاری عظیم دهها میلیاردی در حال انجام است .
به نظر می رسد دیدارهای سال گذشته این چهره جنجالی با برخی از مقامات ارشد دولت اگرچه در عرصه روابط با امریکا نتیجه نداد اما در زمینه ایجاد یک فرصت اقتصادی کلان نتیجه بخش بوده و مسئولان ساخت این هتل و پروژه 5 ستاره را به دختر امیر احمدی واگذار شده است.
گفتنی است هوشنگ امیر احمدی چندی پیش بعد از 10 سال که ممنوع الورود به ایران بود با کمک محمود احمدی نژاد به ایران آمد و با برخی مقامات برای برقراری رابطه میان ایران و آمریکا دیدار هایی داشته است.

اعتصاب غذای معلمان

در آستانۀ ۱۲ اردیبهشت (روز معلم)، شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی معلمان نیز اعلام کرده است که در اعتراض به صدور احکام سنگین حبس و اعدام برای معلمان زندانی، از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت به اعتصاب غذا دست می‌زند.
به گزارش هرانا از دبیرکل و سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران آقایان علی اکبر باغبانی و محمد بهشتی در آستانه روز معلم خواسته شده است که به وزارت اطلاعات به وزارت اطلاعات مراجعه کنند.
این در حالیست که به تازگی ماموران وزارت اطلاعات سه فعال حقوق معلمان در شهر همدان را پس از احضار، بازداشت کرده‌اند.

مجسمه‌هاي برنزی ستارخان و باقرخان در تهران ربوده شده است

به گزارش خبرگزاری فارس مجسمه‌هاي «ستارخان» واقع در خيابان ستارخان،‌ «باقرخان» واقع در خيابان شهرآرا، صنيع‌ خاتم واقع در پارك ملت اثر حميد شانس، دو مجسمه در خانه هنرمندان ايران از آثار محمد مددي و فاطمه امداديان، «استاد شهريار» در مقابل تئاتر شهر اثر علي قهاري در ايام تعطيلات نوروز سال جاري مفقود شده است.
بر اساس اين گزارش، اين مجسمه‌ها همه از جنس برنز بودند و به نظر مي‌رسد شاهد نوعي سرقت سريالي مجسمه‌هاي شهري هستيم.