به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، فروردین ۱۲، ۱۳۸۹

    پرستو فروهر

اعتراض شدید پرستو فروهر وعدم شرکت او در نشست IGFM به علت
شرکت ناگهانی "شاهزاده رضا پهلوی"

پروانه فروهر 
احترام آزادی:  جامعه  بين‌المللی حقوق  بشرIGFMسی و هشتمین نشست سالانه خود را امسال به مسئله‌ی حقوق بشر در ايران و مصر اختصاص داده بود. اين نشست از روز جمعه ۲۶ مارس ۲۰۱۰ از ساعت ۱۱ صبح آغاز به کار کرد و تا روز يکشنبه ۲۸ مارس ادامه داشت. در اين نشست فعالين حقوق بشر ايرانی و آلمانی سخنرانی کردند.
پرستو فروهر دختر جانباختگان داریوش و پروانه فروهر نیز به این جلسه دعوت شده بود ولی وی با نوشتن نامه ای به جامعه بین المللی حقوق بشر، به شرکت ناگهانی "شاهزاده رضا پهلوی" اعتراض داشت، زیرا نام وی در فهرست از پیش منتشرشده‌ی «جامعه بین‌المللی حقوق بشر» قرار نداشت. خانم فروهر از شرکت در این نشست خودداری کرد.
در نامه پرستو فروهر به جامعه بین المللی حقوق بشر، آمده است که در فوریه ۲۰۱۰ که به این جلسه دعوت شدم تا در باره ی "آزادی هنر در جمهوری اسلامی" صحبت کنم، اشاره شده بود که موضوع جلسه در این چارچوب می ماند و تعهد من نیز دراین جارجوب بوده است. خانم فروهر به تغییر ناگهانی موضوع جلسه و سیاسی شدن آن و افتتاح جلسه با سخنرانی "شاهزاده رضا پهلوی" در باره‌ی دمکراسی و حقوق بشر در ايران بشدت اعتراض کرده است. پرستو فروهر می نویسد، همانطور که ملاحظه می کنید این امر در تضاد روشن با اصول IGFM می باشد و من در این کنفرانس شرکت نمی کنم.
شایان ذکر است که هیچکدام از رسانه هایی که با آب وتاب خبر شرکت "شاهزاده رضا پهلوی" را در این نشست منتشر کردند، کوچکترین اشاره ای به اعتراض شدید پرستو فروهر و عدم شرکت او نداشته اند. 

   گفتگوی تلاش با محمد امینی

فرصت طلبی سیاسی به بهای تجزیه ملت ایران

گرفتاری سخنان آقای رضا پهلوی دراین نیست که ایشان به یکباره دریافته اند که در سرزمین ایران مردمی با زبان و گویش های گوناگون باشنده اند. گرفتاری دراین است که ایشان با انگیزه نزدیکی با گروه های قوم گرا، به انکار یکپارچگی ملی ایران پرداخته و عملا سخن آن گروه ها را که می گویند «ایران کشوری است کثیرالملّه»، به زبانی دیگر تکرار کرده و گفته اند که «برشمردن ایرانیان در زمره یک ملت یکپارچه، یک اشتباه ژرف است»!
شوربختا که این سخنان شاهزاده ای که خویشتن را وارث تاج و تخت شاهی درایران می داند، تکرار همان تُرهاتی است که آقای مایکل لدین و دیگر نیوکان ها و کارگزاران ایرانی ایشان سالیانی پیش در آن کنفرانس کذایی «ایران ناشناخته» با انگیزه چندپاره کردن ایران می پراکندند؛ بازگویی همان اندیشه ای است که سال ها از سوی گروه هایی مانند حزب دموکرات کردستان آقای هجری و هم پیمانان ایشان که در آن خیمه شب بازی «کنگره ایران فدرال» گردآمده اند، دنبال می شود. آن ها هم از چندگانگی زبانی و فرهنگی و تاریخ ستیز و آمیزش ایلی درایران چنین نتیجه می گیرند که دولت – ملت مدرن درایران هرگز پانگرفته و ایران کشوری است که دولت مرکزی اش نماینده ستم «ملت فارس» می باشد و این «ملت برتر»، ملت های دیگر را به بند کشیده است. شگفتا که اینک آقای رضا پهلوی هم با ایشان هم زبان و «هم درد» شده اند!

کاریکاتور: دروغهای سیزده

نیک آهنگ کوثر

روزی یک اعدام در ایران


عکسی از اعدامهای مدافعان مشروطه توسط اشغالگران روسیه تزاری در سال ۱۹۱۱

 ادامه اعدامها پس از  ۹۹ سال  ایران را در سال ۲۰۰۹ در ردیف دوم جهان قرار داد



عکسی از اعدامهای دستجمعی  در جمهوری اسلامی ایران
کاریکاتور، سیزده بدر


منصور اسالو تحت فشارهای روحی و شرایط غیر انسانی قرار دارد


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"، زندانی سیاسی منصور اسالو رئیس هیئت مدیره سندیکای اتوبوس رانی تهران و حومه همچنان در میان زندانیان عادی و خطرناک قرار دارد و تحت فشارها و تهدیدات کرمان و فرجی می باشد.
زندانی سیاسی منصور اسالورئیس هیئت مدیره سندیکای شرکت اتوبوس رانی تهران و حومه در شرایط غیر انسانی و درکنار زندانیان عادی و خطرناک در بند5 معروف به بند متادون بسر می برد. این مسئله باعث شده است که جان او را در معرض خطر جدی قرار دهد.آقای اسالو در بند 4 و هنگامی که در کنار زندانیان سیاسی بود به تحریک کرمانی ، فرجی و محمود مغنیان چند باربا چاقو به وی حمله ورشدند که با هوشیاری او و با حمایت به موقع زندانیان سیاسی این حملات ناکام ماند.به نظر می آید که کرمانی و فرجی برای رسیدن به هدف پلید خودشان او را به بند 5 منتقل کرده اند تا او را تحت فشارهای روحی قرار دهند و از طرفی طرحی مشابه بر علیه این فعال شناخته شده کارگری به اجرا در آورند.
آقای اسالو همچنین از چند روز گذشته ناراحتیهای جسمی اش شدت بخشیده است و در شرایط بسیار بد جسمی بسر می برد. ولی تاکنون برای درمان او هیچ اقدامی صورت نگرفته است.او از ناراحتی قلبی و کمردرد رنج می برد.از طرفی دیگر تا به حال پزشک قانونی بیش از 3 بار تایید کتبی و تاکید کرده است که او قادر به تحمل حبس نیست و می بایست آزاد شود .ولی بازجوی وزارت اطلاعات که مسئول پرونده وی می باشد از آزادی استعلاجی او خوداری می کند.

مجازات‌های جدید علیه برنامه هسته‌ای ایران

باراک اوباما در يک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای فرانسوی خود ابراز اميدواری کرد که جامعه بين المللی، طی هفته‌های آینده، تحريم‌های جديد عليه برنامه هسته‌ای ايران را به تصويب برساند. نيکلا سارکوزی، رئيس جمهوری فرانسه نيز تاکيد کرد که ايران نمی‌تواند به "مسابقه ديوانه وار" برای دستيابی به سلاح هسته‌ای ادامه دهد.
باراک اوباما در ادامه اظهارات خود در اين کنفرانس مطبوعاتی ضمن تاکيد براين نکته، که ايالات متحده امريکا و فرانسه، در راستای ممانعت از دستيابی ايران به سلاح اتمی، "متحد" و "جدایی ناپذير" هستند، ابراز اميدواری کرد که تحريم‌های جديد شورای امنيت سازمان ملل متحد، در فصل جاری، به تصويب برسد.
او گفت قصد ندارد ماه‌ها برای وضع مجموعه‌ای از تحریم‌ها صبر کند، بلکه می‌خواهد چنین امری طی چند هفته تحقق یابد.
ایران برنامه اتمی خود را صلح آمیز می‌داند و می‌گوید تحریم‌های غرب بر خط مشی اتمی این کشور اثری نخواهد گذاشت.
آقای اوباما افزود: «پیامدهای بلند مدت ایران مجهز به سلاح‌های هسته‌ای قابل قبول نیست و تهران تا کنون همه تلاش‌های دیپلماتیک را رد کرده است.»