به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، فروردین ۲۴، ۱۳۸۹

نگذارید خون پسرم پایمال شود!


محمد کریم بیگی، پدر مصطفی، جوان ۲۷ ساله ای است که زمستان قبل و در خشونت های ظهر عاشورای تهران کشته شد به بخش فارسی بی بی سی گفت که "فرزندش به ناحق کشته شده و شکایتش تاکنون به جایی نرسیده است."
آقای کریم بیگی می گوید: "از تمام جوامع حقوق بشری و از تمام کسانی که فعالیت های انسان دوستانه می کنند، می خواهم که صدای مرا به همه جا برسانند و نگذارند که خون بچه من پایمال شود."
آقای محمد کریم بیگی کشته شدن فرزند خود را ناحق می داند. او می گوید: "پسر من به ناحق کشته شده، مصطفی عضو هیچ گروهی نبود، فقط یک اعتراض ساده داشت و حق نبود کسی که دست خالی در خیابان است را به گلوله ببندند."


       جهان هم رفت، یادش گرامی باد




اوباما و سارکوزی بر تحریم فوری ایران تاکید کردند

خبرگزاری فرانسه: باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز سه شنبه، در دومین و آخرین روز "نشست امنیت هسته ای"، در جمع خبرنگاران خواستار آن شد تا جامعه بین المللی هر چه سریعتر نسبت به تشدید تحریمها علیه برنامه هسته ای ایران اقدام نماید.
رئیس جمهوری آمریکا، همچنین از روند پیشرفت تلاشهای ایالات متحده در این زمینه به منظور متقاعد کردن چین و روسیه خبر داد. اوباما در ادامه خاطرنشان کرد که ایالات متحده به تنهائی نمی تواند کاری از پیش ببرد.
باراک اوباما در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص کارآئی تحریمها گفت تحریمها ابزاری جادوئی در روابط بین المللی نیست، تهدید به تشدید تحریمها، پیامی برای تهران به همراه دارد، و امیدواریم که این کشور متوجه شود که هزینه دنبال کردن برنامه هسته ای بیش از فایده آن است. ایران می تواند بهترین راه را برگزیند.
نیکلا سارکوزی، رئیس جمهوری فرانسه نیز، روز سه شنبه، خواستار آن شد تا شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه جاری –آوریل- و یا حداکثر ماه می تحریمهای جدید علیه ایران را به تصویب برساند.