به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۲۲، ۱۳۸۹

  وال استريت جرنال:
ايران برای گريز از تحريم های آمريکا
 اسامی و مالکيت کشتی ها را عوض کرده است

احترام آزادی: وال استريت جرنال زيرعنوان "گريزکشتيرانی ايران از ليست سياه" می نويسد بنا به يک گزارش جديد، شرکت دولتی کشتيرانی ايران برای گريزاز تحريم های آمريکا، اسامی و مالکيت اغلب کشتی های خود را عوض کرده است، حال آنکه وزارت خزانه داری آمريکا هنوز ليست سياه مورد استفاده شرکت های آمريکائی برای اثبات مراعات تحريم ها را به روز نکرده است. نتيجه گيری های اين گزارش، موثر بودن بعضی از تحريم های وضع شده توسط واشينگتن را زير سئوال برده است، که وادار ساختن تهران به نساختن تسليحات اتمی هدف آنهاست، و تهران فعاليت در چنين کاری را تکذيب میکند.   
يک مقام وزارت خزانه داری ميگويد اداره کنترل دارائی های خارجی، که بازوی اجرائی اين وزارتخانه در مورد تحريم های مالی است، از تغيير نام و مالکيت کشتی ها با خبراست.
گزارش Wisconsin Project on Nuclear Arms Control تغيير نام بعضی از کشتی ها را به اين شرح منعکس کرده است:
Iran Matin به Abba
Iran Madani به Adventis
Iran Ghazi به Ajax
Iran Dolphin به Alameda
Iran Navab به Apollo
Iran Hamzeh به Atrium
Iran Gilan به Bluebell
Iran Broojerdi به Dinna
Iran Yazd به Lancelin
Iran Ilam به Sepitam
Iran Bushehr به Silver Zone
Iran Bojnoord به Uppercourt

        رکسانا صابری
بین دو جهان

احترام آزادی: به گزارش خبرآنلاین به نقل از رادیو عمومی آمریکا «ان.پی.آر.»، رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی-آمریکایی که سال گذشته سوژه اخبار نوروزی بود، یک سال پس از آزادی از زندان و خروج از ایران، کتاب خاطرات خود را با عنوان «بین دو جهان: زندگی و اسارت در ایران» منتشر کرد. صابری در مصاحبه با «ان.پی.آر.» اظهار داشت «آنها مدام می‌گفتند همکاری کن، و اگر همکاری نکنی مجبوریم تو را به اوین بازگردانیم». صابری مدعی شد «بعدتر فهمیدم که تعریف آنها از همکاری این است که من اعتراف کنم جاسوس آمریکا هستم، بویژه آنها ادعا می‌کردند کتابی که درباره جامعه ایرانی می‌نوشتم، پوششی برای جاسوسی به نفع آمریکا است». او در این مصاحبه گفت «من هیچ سند طبقه‌بندی شده‌ای نداشتم. من مقاله‌ای پژوهشی داشتم که اطلاعات آشکار و علنی بود». رکسانا صابری، خبرنگار ایرانی-آمریکایی در بهمن ماه ۱۳۸۷ به اتهام فعالیت رسانه‌ای بدون مجوز در تهران دستگیر شد. اتهام او در اواسط فروردین ماه ۱۳۸۸ جاسوسی اعلام و در اواخر فروردین ۱۳۸۸ به ۸ سال زندان محکوم شد. در اردیبهشت ماه و یک روز پس از برگذاری دادگاه تجدید نظر، مجازات صابری به 2 سال حبس تعلیقی کاهش یافت و در همان روز از زندان آزاد گردید. رکسانا صابری، پس از آزادی از زندان اوین، در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۸، به همراه پدر و مادرش، تهران را به مقصد وین در کشور اتریش ترک کرد.

      آزاده سپهری
همجنسگرایی در تلویزیون زمان شاه

یادم میاد ۱۰سال پیش که سریال دایی جان ناپلئون رو از طریق ویدئو دیدم، چقدر تعجب کرده بودم از اینکه در این سریال چه راحت به موضوعات جنسی پرداخته شده. برام خیلی جالب و قابل تحسین بود که در آن به موضوع سواستفاده جنسی در خانواده هم اشاره شده. همان بخشی که اون لطف علی، یا هر چی که اسمش بود، با دختر نوجوان زنش که از نظر ذهنی عقب مانده...