به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



جمعه، مهر ۰۹، ۱۳۸۹

اقدام بی سابقۀ آمریکا در قبال رهبران ایران
 در اقدامی بی سابقه دولت آمریکا روز چهارشنبه هشت تن از رهبران جمهوری اسلامی ایران را به دلیل نقض فاحش حقوق بشر بعد از دهمین انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هدف مجازات قرار داد.
از جمله مقامات نظام اسلامی ایران که هدف مجازات های دولت آمریکا قرار گرفته اند عبارتند از : محمد علی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران، مصطفی محمدنجار، وزیر کشور دولت دهم، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، صادق محصولی، وزیر پیشین کشور، حسین طائب، فرمانده پیشین شبه نظامیان بسیجی که در سرکوب تظاهرات اعتراضی مردم علیه نتیجۀ رسمی دهمین انتخابات ریاست جمهوری نقشی مهم داشتند.
از جمله این مجازات ها مسدود شدن دارایی هایی است که این افراد می توانند احتمالاً درخاک آمریکا داشته باشند. خزانه داری آمریکا تصریح کرده است که رئیس جمهوری این کشور، باراک اوباما، شخصاً قانونی را امضا کرده که به موجب آن برخی از رهبران ایران که در نقض فاحش حقوق بشر در ایران مسئول یا همدست شناخته شده اند هدف مجازات قرار می گیرند.
این نخستین بار است که دولت آمریکا رهبران ایران را به خاطر نقض حقوق بشر مورد مجازات قرار می دهد. تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری آمریکا در بارۀ مجازات هشت تن از رهبران ایران گفته است : "هنگامی که ما نام اشخاص را می بریم و اعمال آنان را محکوم می کنیم بانک های و شرکت های جهانی از خود واکنش نشان می دهند و معامله با آنان را متوقف می سازند. وزیر خزانه داری آمریکا در ادامه افزوده است : "بر اساس نشانه هایی که در دست داریم رهبران ایران از تاثیر این گرایش نگرانند."