به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۱۸، ۱۳۸۹

تهدید خانواده دکتر صدر حاج سید جوادی
 به بازداشت و آزار جسمی و روانی
از سوی وزارت اطلاعات
در پی انتشار نامه های اعتراضی دکتر احمد صدر حاج سید جوادی در خصوص عملکرد دولت احمدی نژاد، ماموران وزارت اطلاعات آشکارا خانواده وی را به بازداشت و آزار جسمی و روانی شدید تهدید کردند.
به گزارش کلمه، احمد صدر حاج سید جوادی، وزیر دادگستری دولت موقت و عضو شورای انقلاب، روز پنج شنبه پانزدهم مهر ماه به طور آشکار از سوی ماموران اطلاعات دولت احمدی نژاد مورد تهدید قرار گرفت. ماموران امنیتی تاکید کرده اند که در صورت تداوم انتشار نامه های اعتراضی از سوی این فعال سیاسی، اقدام به بازداشت و آزار جسمی و روانی خانواده وی خواهند کرد.
این تهدیدات از سوی نهاد های حکومتی در حالی انجام می شود که دکتر صدر حاج سید جوادی اخیرا در نامه ای خطاب به دبیر کل سازمان ملل، پاپ بندیکت شانزدهم و رئیس اتحادیه اروپا، خواستار اقدامات فوری این افراد و نهادهای تحت امرشان برای توقف احکام اعدام صادره پیرامون فعالان سیاسی و معترضان به دولت احمدی نژاد شده بود.

دکتر علی اصغر غروی در اعتصاب غذا به سر می برد
وضعیت جسمانی سید علی اصغر غروی، عضو شورای مرکزی و مسئول شاخه اصفهان نهضت آزادی ایران، در حالیکه در اعتصاب غذا و بازداشت به سر می برد، وخیم و نگران کننده گزارش شده است.
این فعال ملی- مذهبی، روز جمعه نهم مهرماه به همراه ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی، هاشم صباغیان، غفار فرزدی و جمعی دیگر از فعالان سیاسی عضو نهضت آزادی ایران، به اتهام اقامه نماز در اصفهان بازداشت شدند.
خانواده دکتر غروی در گفتگو با جرس خاطرنشان کردند "چهارشنبه گذشته بنا بر حکم دادگاه انقلاب دستور آزادی وی صادر شد، ولی در پی مراجعه خانواده به بازداشتگاه، مسئولان پرونده اعلام کردند که پرونده به دادگاه ویژه روحانیت ارجاع شده است. با این حال دادستان اطمینان داد که روز شنبه (١۷ مهرماه) غروی آزاد خواهد شد."
این گزارش می افزاید اما صبح شنبه هفدهم مهر ماه، علی رغم وعده آن مقام قضایی، و ساعت ها انتظار خانواده، نه تنها وی آزاد نشد، بلکه اعلام شد که غروی در بازداشت موقت دادگاه ویژه روحانیت به سر می برد .
خانم علیزاده، همسر دکتر غروی، در گفتگو با جرس همچنین خبر داد که شرایط جسمی ایشان نگران کننده می باشد؛ چرا که در اعتصاب غذا به سر می برد و عارضه دیسک کمر نیز دارد.