به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مهر ۱۳، ۱۳۸۹

قیمت بلیت هواپیما در ایران ۳۰ درصد گران می شود
خبرگزاری‌های ایران گزارش داده اند که نرخ بلیت تمامی پروازهای داخلی ایران از پانزده مهرماه به میزان ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری مهر، بنا بر لیست جدیدی که برای قیمت بلیت‌های پروازی از تهران به شهرستان‌ها تهیه شده بهای هر بلیت رفت از تهران به مشهد از ۴۷ هزار و ۴۰۰ تومان به ۶۱ هزار و ۶۰۰ افزایش یافته و این افزایش قیمت برای بلیت رفت تهران-کیش از ۶۲ هزار و ۲۰۰ تومان به ۸۰ هزار و ۹۰۰ تومان و برای پرواز تهران-تبریز از ۳۵ هزار و ۳۰۰ تومان به ۴۵ هزار و ۹۰۰ خواهد بود.


بليت قطار بخش خصوصی هم گران شد
در پی افزايش ۳۰ درصدی قيمت بليت هواپيما در ايران، راه آهن جمهوری اسلامی ايران اعلام کرد قيمت بليت قطارهای بخش خصوصی نيز افزايش يافت.
به گزارش خبرگزاری مهر، گفته می‌شود قيمت بليت قطارهای بخش خصوصی، به‌ويژه در محور جنوب کشور بين ۳۰ تا ۴۰ درصد بالا رفته است.
میلیونها ایرانی قربانی گرانی سر سام آور
افزایش قیمت روغن و برنج در روزهای اخیر و همزمان با افزایش دم افزون قیمت دلار مردم را غافلگیر کرده است. مقامات دولتی می گویند: افزایش قیمت برنج مربوط به سیل پاکستان است! افزایش قیمت‌ روغن هم به این دلیل است که 80 در صد روغن مصرفی کشور از خارج وارد می شود و روغن در سطح جهانی گران شده است! این درحالی است که نه تنها در هفته ها و ماه های گذشته، بلکه در سالهای گذشته قیمت روغن مصرفی مردم در هیچیک از کشورهای جهان افزایش نیافته است. معاون وزیر بازرگانی با اعتراف به نابودی تولید داخلی گفت: روغن خام و دانه های روغنی را ما از خارج وارد می کنیم.