به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مهر ۱۵، ۱۳۸۹

سیامک ایقانی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا؛ دادگاه تجديد نظر استان سمنان حكم بدوي دادگاه انقلاب را در مورد سيامك ايقاني شهروند بهايي ساكن شهرسمنان را تائيد كرد .
طبق اين حكم نامبرده به اتهام تبليغ عليه نظام و تبليغ بهائيت به 3 سال حبس قطعي ( تعزيري ) محكوم شد. قابل ذكر است نامبرده در ارديبهشت ماه سال گذشته مدتي در بازداشت بود و در 9 تير ماه 1388 در دادگاه انقلاب سمنان محاكمه شده كه طبق حكم دادگاه مزبور به 3 سال حبس تعزيري محكوم گرديد




حسین رونقی ملکی دست به اعتصاب غذا زد
حسین رونقی ملکی معروف به بابک خرمدین طی روزهای گذشته در اعتراض به حکم صادره و نحوه برخورد مقامان قضایی دست به اعتصاب غذا زده است. زلیخا موسوی، مادر حسین رونقی با اعلام این خبر به رهانا گفت:
«حسین رونقی در روزهای گذشته دست به اعتصاب غذا زده و خواسته‌اش را دیدار با دادستان تهران اعلام کرده است.»
خانم موسوی به رهانا گفت: «طی دو روز گذشته حسین با ما تماس نگرفت، شخصی خبر اعتصاب غذای حسین را دیروز به ما داد و امروز خود حسین در تماس تلفنی به ما گفت که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
حسین رونقی ملکی در تاریخ ۱۱ مهر ماه حکم ۱۵ سال زندان خود را در دادگاه انقلاب و از طرف شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب دریافت کرد. این حکم توسط ستاری، سردفتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به این وبلاگ‌نویس ابلاغ شد. به رونقی اجازه رویت و خواندن حکم را نداده و او را با ضرب و شتم و تهدید وادار به امضای حکم ابلاغ شده کرده بودند.