به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، فروردین ۰۸، ۱۳۸۹

  فرین بختیاری
وطنم، وطنم، همه جان و تنم
وطن، فرین بختیاری، اینجا کلیک کنید


وزارت اطلاعات مانع آزادی مریم ضیاء شد

وخامت وضعیت جسمی مریم ضیاء

 بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،مریم ضیاء فعال کودکان در داوزدهمین روز اعتصاب غذای خود وضعیت جسمی اش به وخامت گرایید که ناچار به انتقال او به بهداری زندان اوین شدند.نزدیک به دو هفته پیش و پس از ۶۰ روز بازداشت این فعال مدنی در بند ۲۰۹ زندان اوین به منصور حیات غیبی، همسر مریم ضیاء اطلاع داده شده که با سپردن وثیقه ۳۰ میلیون تومانی می تواند همسرش را آزاد کند. خانم ضیاء از افت شدید فشارخون،ضعف مفرط،سر درد شدید رنج می برد و به سختی قادر به تحرک است
به گزارش “فعالین حقوق بشر و دموکراسی” حیات غیبی نامه توقیف سند منزل را به فردی بنام نو فرصتی رئیس شعبه ۱۱ بازپرسی شهر ری ارائه داده ولی با آزادی ضیاء موافقت نمی شود. بر اساس این گزارش بازپرس شعبه ۱۱ گفته است که از طرف نماینده وزارت اطلاعات تحت فشار است تاحکم آزادی ضیاء را صادر نکند.
مریم ضیاء ۴۰ ساله متاهل و دارای ۲ فرزند و از فعالین حقوق کودک است که در تاریخ ۱۰ دی ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به بند ۲۰۹ منتقل شد.

تهدیدات امنیت جهانی موضوع اجلاس گروه هشت

تکثیر سلاح اتمی، تروریسم، "بی ثباتی ‏منطقه ای" و بحران ناشی از آن دستور گفتگوهای اجلاس ‏وزرای خارجۀ گروه هشت در کانادا خواهد بود.
وزرای خارجۀ گروه هشت کشور صنعتی جهان از فردا ‏دوشنبه به مدت دو روز در کانادا تشکیل جلسه می دهند تا ‏در بارۀ مشکلات و مسائلی که امنیت جهانی را تهدید ‏می کنند با یکدیگر گفتگو کنند. موضوع های تکثیر سلاح ‏اتمی، تروریسم، "بی ثباتی منطقه ای" و بحران ناشی از آن ‏دستور گفتگوهای اجلاس وزرای خارجۀ گروه هشت در ‏کانادا خواهد بود. ‏
خبرگزاری فرانسه در توضیح این سرفصل ها گفته است که ‏منظور از تکثیر سلاح های اتمی کشورهای ایران و کره ‏شمالی است و موضوع تروریسم از خلال کشورهای ‏افغانستان، پاکستان و یمن مورد بررسی قرار خواهد گرفت. ‏خبرگزاری فرانسه در ادامه افزوده است که منظور اجلاس ‏گروه هشت از "بی ثباتی منطقه ای" آمریکای لاتین و ‏بوسنی است. ‏

نگاهی متفاوت به سینما در ایران امروز، صدای راستین سینمای ایران در تبعید

نشریه سینمای آزاد شماره ۴۱ منتشر شد
دفاع از حقوق انسانی جعفر پناهی و... • اعتراف سینماگران سینمای جمهوری اسلامی به آرایش چهره کریه نظام مافیایی• بی طرفی و دفاع از آزادی بیان از نوع خبر نامه گویا! • د وایمیل کوتاه از ایران( واکنش دوست ودشمن به نشزیه سینمای آزاد در ایران/ فیلترینگ سینمای آزاد ) • (جواب همکاران سینمای آزاد به فحاشی رضا علامه زاده به سینمای آزاد) • بیانیه 5 ماده ای زنان وامضاء من• در باره‏ی فرهنگسرای پویا در پاریس (هادی خرسندی)• چه باید شد !؟ اسماعیل هوشیار• از میان ایمیل هایی که در ارتباط با روز جهانی زن دریافت کردیم (جهانگیر مُحبی ) • تظاهرات به مناسبت 8 مارس روز جهانی زن در مونترال. پروانه قاسمی •تازه‌ترین فیلم از حمله مغولها در کوی دانشگاه کشف شد !از وبلوگ علی رضا رضایی• انتخاب برای اتمام زندگی فریادی از تنهایی است! -مهناز تمیزی
بخش دوم •
جواب به تهمت و دروغ پردازی های رضاعلامه زاده! بصیر نصیبی • وقتی قلب حساس آقای مسعود بهنود آزرده می شود! • 30 سال سینما در جمهوری اسلامی ( 5 ) • گفتگوی سایت گزارشگران با مهناز تمیزی به مناسبت 8 مارس • مباحث تکنیکی به زبان ساده ﺍﻳﺮﺝﺑﻬﺮﺁﺑﺎﺩﻯ• تاریخ سینما فریبرز دهقان پور • نقد فیلم: نكته هايی”ازفرشتگان پر حرف و سرسخت انتخاب از نشریه دانشجویی بذر از باربد کیوان •نقد فیلمفارسی های اسلامیزه شده در باره ی فیلم رنگ ارغوان .سهراب سلیمان

 ارعاب در برگذاری مراسم تدفین همسر آیت الله منتظری

بازداشت جنازه! و دستگیری چند تن از شرکت کنندگان

 دهها تن از ماموران انتظامی- امنیتی و نیروهای لباس شخصی، با آرایش نظامی- پلیسی و ایجاد ارعاب در برگذاری مراسم تشییع و تدفین همسر آیت الله العظمی منتظری، امکان برگذاری هرگونه مراسم تشیع و نماز میت را از خانوادۀ آن بزرگوار سلب کرده و عملا مراسم را مبدل به یک خاکسپاری حکومتی کردند تا بنا به قول خانوادۀ مرحوم منتظری، برای اولین بار یک تشییع جنازۀ بدون جنازه در قم برگذار شود.
سعید منتظری در گفتگویی اختصاصی با جرس، در شرح ماوقع ماجرای امروز، ضمن بیان اینکه از ساعتها قبل مردم سوگوار، علاقه مندان و خانواده منتظری در محل حرم حضرت معصومه (س) برای برگزاری نماز و تشییع پیکر بانوی آیت الله منتظری تجمع کرده بودند، به عمکرد تاسف بار ماموران در این زمینه اشاره نموده و خاطرنشان کرد "از بامداد امروز نیروهای امنیتی - انتظامی و لباس شخصی ها، با ایجاد یک فضای سنگین و امنیتی، عملا امکان برگزاری مراسم نماز، تشییع و حتی سوگ بر پیکر مادرمان را ندادند و دهها خودرو نیروهای دولتی، جنازه را تحت الحفظ آورده و خودشان در حرم و بدون دسترسی مردم و حتی خانواده، توقفی کوتاه نموده و سپس فورا آنرا از محل خارج کردند."
پسر داغدار خانوادۀ منتظری همچنین تصریح کرد "آقایان نه شرایط خانواده آیت الله منتظری برای مراسم تدفین را پذیرفتند، نه امکان دسترسی مردم و حتی خانواده به پیکر مادر مرحوممان فراهم شد و نه حتی گذاشتند طبق گفته ها و وعده های مقامات، به صورت محدود و در سکوت جنازه را تشییع کنیم"
مراسم سوگواری همسر آیت الله منتظری؛ حاجیه خانم ربانی امشب بعد از نماز مغرب وعشا در بیت آن مرحوم برگزار می شود. احمد منتظری در گفت وگو با جرس به نحوه برگزاری مراسم تشییع وتدفین بانو ربانی مادر محترمشان اشاره کرد و افزود: در جریان مراسم خاکسپاری چندتن ازشرکت کنندگان که نقش برجسته تری در هدایت و نظم دهی جمعیت داشتند، دستگیر شدند.

بی خبری مطلق از وضعیت میترا عالی

کمیته گزارشگران حقوق بشر - با گذشت نزدیک به ۲۰ روز از بازداشت میترا عالی، دانشجوی كارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشكی دانشگاه شريف هیچ اطلاعی از وضعیت وی در دسترس نیست و پیگیری‌های خانواده و دوستان وی تاکنون بی‌نتیجه بوده است.
در روزهای منتهی به سال جدید تعدادی از زندانیان سیاسی آزاد شده و برخی از آنان با خانواده‌های خود ملاقات داشتند اما میترا عالی حتی یک تماس تلفنی با خانواده‌اش نداشته است.
این دانشجوی دانشگاه شریف پیش از این دوبار طی یورش نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شده بود. عالی در تاریخ ۱۹ اسفندماه جهت دریافت وسایل توقیف‌شده‌اش به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات مراجعه کرد و از آن تاریخ ناپدید شده است.
میترا عالی، دوره کارشناسی را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر پایان داد و با رتبه‌ی هفت در مقطع کارشناسی ارشد وارد دانشگاه شریف شد.