به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اسفند ۲۳، ۱۳۸۸

عماد بهار برای بار چهارم در سال جاری بازداشت شد

 مهندس عماد بهاور که از آغاز سال جاری سه بار توسط دستگاه های امنیتی بازداشت شده و بیش از ۵۰ روز را در سلولهای انفرادی محبوس شده است، امروز پس از مراجعه به دادگاه انقلاب برای چهارمین بار بازداشت شد.به گزارش تحول سبز به نقل از میران خبر بهاور همچنین هفته گذشته و در پی احضار برای ارائه آخرین دفاع در مورد پرونده بازداشت اصلاح طلبان به دادگاه انقلاب، هنگام خروج از دادگاه توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد اما به دلیل عدم موافقت قاضی پرونده با صدور حکم بازداشت پس از ۲۴ ساعت مهلت قانونی آزاد شده بود. همچنین پس از احضار مجدد بهاور به دادگاه انقلاب وی روز چهارشنبه گذشته نیز در دادگاه حضور یافته و از اتهامات وارده دفاع کرده بود، اما در آخرین ساعات چهارشنبه مامورین نیروی انتظامی و وزارت اطلاعات به ساختمان محل سکونت وی هجوم آوردند و در اقدامی غیرقانونی علاوه بر بازرسی منزل شخصی وی، ضبط اموال و توهین و تهدید خانواده، بدون در دست داشتن حکم ورود، اقدام به بازرسی منازل دیگر همسایگان و ضبط برخی اموال شخصی آنان کردند.سرانجام صبح روز شنبه مهندس بهاور در حالیکه برای اعتراض به این رفتار غیر قانونی ماموران به دادگاه مراجعه کرده بود برای چهارمین بار بازداشت شد.
هم اکنون عماد بهاور، امیر حسین کاظمیان و مهندس فرید طاهری از اعضای نهضت آزادی در بازداشت به سر می برند.

سه سال حبس تعزیری برا ی آذر منصوری

تحول سبز : وکیل آذر منصوری از محکومیت معاون سیاسی حزب مشارکت به سه سال حبس تعزیری از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب خبرداد.
محمدرضا فقیهی در گفت‌وگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده آذر منصوری گفت: پس از پایان تحقیقات مقدماتی و صدور کیفرخواست برای موکلم ،پرونده به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب ارسال و بعد از رسیدگی به اتهامات معاون سیاسی حزب مشارکت،وی به سه سال حبس تعزیری محکوم شد.
وکیل منصوری ادامه داد: پس از صدور حکم موکلم در دادگاه بدوی در مهلت قانونی نسبت به تجدیدنظرخواهی اقدام کرده و پرونده به دادگاه تجدیدنظر ارسال شد اما تاکنون تعیین شعبه نشده است.
وی اتهامات آذر منصوری را اخلال در نظم عمومی از طریقشرکت در تجمعات ،تبلیغ علیه نظام،نشرکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی عنوان کردو گفت:‌ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب این اتهامات را از باب تعدد معنوی ،اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت ملی فرض کرده و به همین خاطر منصوری را به سه سال حبس محکوم کرده است.
فقیهی بابیان اینکه شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب با درخواست تبدیل قرار موافقت نکرده است،ادامه داد:بعد از آنکه در خواست تبدیل قرار به جایی نرسید، خواستار اعطای مرخصی به موکلم شدیم تا ایشان نیز بتواند در تعطیلات نزد خانواده خود باشد اما تاکنون برای این مورد نیز از سوی مقامات قضایی موافقتی صورت نگرفته است.
گفتنی است که منصوری دوشنبه شب، ۳۰ شهریور هنگام بازگشت از منزل خواهرش، از سوی ماموران امنیتی بازداشت شد.
ماموران پس از بازداشت آذر منصوری، خانه‌اش را تفتیش و برخی اسناد و مدارک وی را با خود بردند.

خامنه ای: مراسم چهارشنبه سوری آتش پرستی است

ايرنا : خامنه اي، به سوالات مردم درباره مراسم چهارشنبه آخر سال پاسخ داد.
به گزارش روز يکشنبه ايرنا، اين استفتاء که در پايگاه اطلاع رساني دفتر وی منتشر شده، به شرح ذيل است:
سوال: نظر جنابعالى درباره چهارشنبه سورى چيست؟
جواب) علاوه بر آنکه هيچ مبناى شرعى ندارد، مستلزم ضرر و فساد زيادى است که مناسب است از آنها اجتناب شود.
علاوه بر استفتاء، از دفتر برخي مراجع عظام تقيلد نيز در اين زمينه سوال شد که پاسخ دادند: مراسم چهارشنبه آخر سال، علاوه بر اينکه مبناي شرعي ندارد، نوعي آتش پرستي است و خواندن اشعاري مانند " زردي من از تو و سرخي تو از من" مصداق حاجت خواستن از آتش است.


بررسی تغییر رنگ پرچم ملی توسط شورای نگهبان در صورت گزارش مستند

به گزارش خبرآنلاین عباسعلی کدخدایی در آخرین جلسه سخنگوی شورای نگهبان در سال 88 در مورد تغییر رنگ پرچم ایران که در برخی از مراسم های دولتی دیده شده است گفت: مباحث اجرایی در حیطه کار ما نیست. چارچوبی که قانون برای هر دستگاه در نظر گرفته الزامی و باید رعایت شود اگر چنین چیزی صحت داشته باشد باید از دستگاه‌های مرتکب آن سؤال کنید.
وی در واکنش به اصرار آن خبرنگار گفت: اگر به صورت سند برای شورای نگهبان ارسال شود، ما رسیدگی خواهیم کرد.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤال خبرآنلاین درباره فرصت‌ها و غفلت‌هایی که بعد از انتخابات رخ داد، گفت: همه باید از اتفاقاتی که در گذشته افتاد، درس گرفته و اشکالات را برطرف نماییم. وی تأکید کرد: باید سعی کنیم در چارچوب قانون و مقررات حرکت کنیم.