به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۴۰۲

اوکراین از اولین «حمله موفق» خود در اطراف باخموت خبر داد

وزارت دفاع بریتانیا: پایگاه هوایی روسیه در 150 کیلومتری شمال مرز اوکراین که از آن برای پرتاب پهپادهای ساخت ایران به سمت کی‌یف استفاده می‌شود، در سوم مه جاری، هدف حملات پهپادی کی‌یف قرار گرفت


با تداوم تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، ارتش این کشور دوشنبه 25 اردیبهشت از اولین «حمله موفق» خود در اطراف شهر باخموت در شرق اوکراین خبر داد.


وزارت دفاع اوکراین به نقل از الکساندر سرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین، اعلام کرد که «پیشروی نیروهای ما در منطقه باخموت، اولین حمله موفق است» که هدف آن از تابستان گذشته، بازپس‌گیری این شهر است که نیروهای روسی 95 درصد آن را که عمدتا ویران شده، در کنترل دارند.


سرسکی ضمن تاکید بر این که نیروهای اوکرانی با تسلیحات کمتر از روس‌ها در حال نبرد هستند، افزود: «چند روز گذشته نشان داد که ما قادر به پیش‌روی و نابودکردن دشمن حتی در چنین شرایط دشواری هستیم.»


اظهارات سیرسکی در پی گفته‌های اخیر رئیس گروه مسلح «واگنر» مبنی بر فرار نیروهای ارتش روسیه از اطراف باخموت و بی‌دفاع ماندن نیروهای واگنر مستقر در مرکز شهر، مطرح شد.


از سویی پاولو کریلنکو، فرماندار اوکراینی منطقه دونتسک دوشنبه اعلام کرد در جریان حمله روسیه به آودیوکا، واقع در خط مقدم در شرق اوکراین، 4 نفر کشته شدند و یک بیمارستان هدف اصابت موشک قرار گرفت.


این در حالی است که بر اساس اطلاعیه نماینده جمهوری خودخوانده خلق دونتسک، نیروهای اوکراینی پیشتر در ساعات اولیه صبح دوشنبه با 23 گلوله 155 میلی‌متری، این منطقه را هدف قرار دادند.


گزارش وزارت دفاع بریتانیا

در این گیرو دار، وزارت دفاع بریتانیا دوشنبه اعلام کرد که پایگاه هوایی روسیه در 150 کیلومتری شمال مرز اوکراین در سوم مه جاری، هدف حملات پهپادی کی‌یف قرار گرفت که طی آن، یک هواپیمای حمل و نقل نظامی سنگین روسیه، آسیب دید.


این وزارتخانه تصریح کرد که «این پایگاه روسیه، نقش مهمی در تقویت قوای نظامی این کشور در جنگ با اوکراین ایفا کرده است و از آن برای پرتاب پهپادهای ساخت ایران به سمت کی‌یف استفاده می‌شود.»