به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، اردیبهشت ۲۵، ۱۴۰۲

شلیک نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به سوی معترضان در اصفهان

 جو «بسیار امنیتی» و حضور «ده‌ها مامور» در برابر زندان رجایی‌شهر کرج 

jail.jpg- تجمع شبانه مقابل زندان دستگرد اصفهان برای جلوگیری از اعدام‌؛ تیراندازی به سوی معترضان

- با افزایش نگرانی‌ها از خطر اجرای احکام اعدام سه متهم پرونده «خانه اصفهان» شمار زیادی از معترضان در نخستین ساعات بامداد دوشنبه مقابل زندان دستگرد اصفهان تجمع کردند. این در حالی است که تصاویری از تیراندازی ماموران حکومتی به سوی معترضان منتشر شده است.

ایندیپندنت فارسی - گزارش‌ها حاکی از شلیک نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی به سوی معترضانی است که به‌منظور جلوگیری از اعدام مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی در مقابل زندان دستگرد تجمع کرده‌اند.

danger.jpgسعید یعقوبی (راست)، صالح میرهاشمی، مجید کاظمی

***

بر اساس ویدیوهایی که حساب توییتری ۱۵۰۰+ تصویر منتشر کرده است، نیروهای سرکوبگر، بامداد دو‌شنبه ۲۵ اردیبهشت (۱۵ مه) با شلیک به سوی مردم و استفاده از گاز اشک‌آور در تلاش‌اند تا جمعیت حاضر در برابر زندان دستگرد را پراکنده کنند.



کاربران شبکه‌های اجتماعی نیز با هشتگ #خانه_اصفهان به حکم اعدام این سه زندانی اعتراض می‌کنند. مجید کاظمی، صالح میرهاشمی و سعید یعقوبی در پرونده موسوم به «خانه اصفهان» متهم به قتل دو بسیجی و یک مامور نیروی انتظامی در جریان اعتراضات سال گذشته‌اند.

رسانه‌های دولتی جمهوری اسلامی در همین زمینه اقدام به انتشار اعترافات اجباری این سه زندانی کردند. مجید کاظمی، صالح‌ میرهاشمی و سعید یعقوبی تاکید کرده‌اند که اتهام مطرح‌شده علیه خود را نپذیرفته و تمام اظهارات منتشرشده از سوی آن‌ها تحت شکنجه و فشار بوده است.



دیوان عالی کشور حکم اعدام این سه شهروند را تایید کرد و این سه معترض در خطر اعدام قرار دارند.

گزارش‌هایی درباره احتمال اعدام این سه شهروند در بامداد روز دوشنبه منتشر شده است.

حساب توییتری ۱۵۰۰+ تصویر همچنین از جو «بسیار امنیتی» و حضور «ده‌ها مامور» در برابر زندان رجایی‌شهر کرج خبر داده است.