به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، بهمن ۰۲، ۱۴۰۲

هشدار وکیل محمد قبادلو درباره اجرای اعدام او تا ساعاتی دیگر

 

امیر رییسیان، وکیل محمد قبادلو،معترض زندانی، شامگاه دوشنبه دوم بهمن اعلام کرد ابلاغیه‌ای را دریافت کرده که بر اساس آن حکم اعدام این معترض، فردا سه‌شنبه سوم بهمن اجرا خواهد شد.

آقای رئیسیان در شبکه اجتماعی ایکس نوشته ابلاغیه اجرای حکم اعدام در حالی صادر شده که حکم «قصاص» محمد قبادلو در شعبه اول دیوان عالی کشور نقض شده بود و پرونده به شعبه هم‌عرض(شعبه ۵ کیفری یک تهران) ارجاع شده بود که ضرورتا با معاینات مجدد پزشکی قانونی حکم شایسته صادر شود.

وکیل محمد قبادلو با تاکید بر اینکه پرونده در شعبه ۵ کیفری یک تهران بررسی نشده نوشته است اجرای حکم محمد قبادلو هیچ مجوز قانونی ندارد و بی تردید قتل محسوب می‌شود.

محمد قبادلو متولد سال ۱۳۷۹ از بازداشت‌شدگان اعتراضات سراسری «زن زندگی آزادی» است که به‌اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» و با ادعای قتل یک مامور پلیس از طریق زیرگرفتن با خودرو سواری به اعدام محکوم شده است.

این معترض زندانی به بیماری دو قطبی مبتلا است و در دادگاه نیز به بیماری خود اشاره کرده و گفته بود که در روز حادثه، ماهها بود که درمانش را متوقف کرده بود و از بی‌خوابی شدید رنج می‌برد.

پیشتر معصومه احمدی، مادر محمد قبادلو در ویدیویی گفته بود: «بچه من را غریب گیر آوردند و بدون وکیل از او بازجویی کردند و در اولین جلسه دادگاه حکم اعدامش را صادر کردند».

در روز ۳۰ آذر ماه امسال، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای نسبت به اجرای حکم اعدام محمد قبادلو و چهار نفر دیگر از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری ایران هشدار داده بود.

ایران وایر