به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، مرداد ۱۱، ۱۴۰۳

حزب‌الله کشته شدن «فؤاد شکر» فرمانده نظامی این گروه را تایید کرد

 

حزب‌الله لبنان چهارشنبه ۱۰ مرداد در بیانیه‌ای کشته شدن «فؤاد شکر»، فرمانده نظامی این گروه شبه‌نظامی در بمباران اسرائیل بر حومه جنوبی بیروت را تایید کرد.

ارتش اسرائیل شامگاه سه‌شنبه در بیانیه‌ای با تایید خنثی کردن فؤاد شکر، وی را برجسته‌ترین فرمانده نظامی در سازمان تروریستی حزب‌الله و مسئول امور راهبردی آن توصیف کرد.

در همین راستا بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه، طی سخنرانی در پایان جلسه او با کابینه امنیتی کشورش، اعلام کرد که ارتش اسرائیل مسئول حمله موشکی به مجدل شمس که یکی از تحت پیگردترین افراد در سطح بین‌المللی بود را هدف گرفت.

نتانیاهو در اشاره به بمباران حومه جنوبی بیروت و کشته شدن «فؤاد شکر»، فرمانده عالی نظامی گروه حزب‌الله، گفت: «رئیس ستاد جنگ حزب‌الله را از بین بردیم».

«رویترز» به نقل از دو منبع امنیتی، چهارشنبه دهم مرداد، گزارش داد که جسد فؤاد شکر فرمانده نظامی ارشد حزب‌الله در میان آوارهای ساختمان ویران شده در حومه جنوبی بیروت پیدا شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که هویت جسد فؤاد شکر با استفاده از تست DNA شناسایی شده است.

فؤاد شکر ملقب به «حاج محسن» فرمانده عالی در شورای نظامی گروه حزب‌الله و مسئول یگان‌های موشکی این گروه بود و به دلیل نقش داشتن در حمله به نیروهای مارینز ایالات متحده در لبنان از دهه‌ها قبل تحت پیگرد ایالات متحده بوده و در ازای شناسایی یا یافتن مکان او پاداشی به مبلغ ۵ میلیون دلار تعیین شده بود.

بنا بر گزارش‌های منابع خبری و بیمارستانی از لبنان، بمباران اسرائیل در شامگاه سه‌شنبه بر حومه جنوبی تحت کنترل حزب‌الله در پایتخت این کشور، ۵ کشته و بیش از ۷۴ زخمی برجای گذاشته است.

العربیه فارسی