به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، اردیبهشت ۱۹، ۱۴۰۲

تجمع اعتراضی معلمان در چند شهر ایران برگزار شد

 

تجمع سراسری اعتراضی معلمان ایران در پاسخ به فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، در تعدادی از شهرهای ایران برگزار شد. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی، شب گذشته، با راه انداختن طوفان توییتری از تجمع اعتراضی معلمان ایران حمایت کردند. شماری از تشکل‌های صنفی و دانشجویی نیز این تجمع را مورد حمایت قرار دادند.


بر أساس تصاویر و ویدئوهای منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، تجمع اعتراضی معلمان در ایران، در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، در شماری از شهرهای ایران برگزار شد.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، با اعلام فراخوانی، از معلمان خواسته بود تا روز روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، در برابر إدارات کل آموزش و پرورش در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تجمع اعتراضی برگزار کنند.


در فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، از معلمان در تهران درخواست شده بود تا در برابر مجلس شورای اسلامی تجمع کنند.


بر اساس گزارش این شورا، معلمان در شهرهای مختلف ایران، برای دریافت مطالبات خود شعار واحد «عصیان در من زبانه می‌کشد» سردادند.


تجمعات معلمان، روز سه‌شنبه ۱۹ اردیبهشت، در شهرهای مختلف از جمله شهرهای اراک، کرمانشاه، سنندج، همدان، شوش،‌ اهواز،‌ تربت‌حیدریه، اسلام‌آباد غرب، اصفهان، هرسین کرمانشاه و قزوین، در مقابل ادارات مرکزی آموزش و پرورش این شهرستان‌ها برگزار شد.


با اعلام شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، شب گذشته، شماری از کاربران در شبکه‌های اجماعی، در حمایت از فراخوان تجمعات معلمان در ایران در یک طوفان توییتری از این تجمعات با هشتگ‌هایی از جمله «مدرسه پادگان نیست» اعلام حمایت نمودند.  


در ویدیوهایی که از تجمع معلمان در سنندج در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است، نیروی انتظامی تجمع مسالمت‌آمیز معلمان در این شهر را مورد حمله قرار داد.

در پی فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان، دست‌کم ۱۵ نهاد و تشکل صنفی و دانشجویی در داخل ایران، از جمله شورای بازنشستگان ایران و با صدور از این فراخوان اعلام حمایت کردند.

رادیو فرانسه