به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، اردیبهشت ۱۷، ۱۴۰۲

انتقال همراه با خشونت حشمت‌الله طبرزدی به دادسرای اصفهان

 

وکیل «حشمت‌الله طبرزدی»، فعال سیاسی محبوس در زندان مرکزی اصفهان، با انتشار توییتی در حساب کاربری خود از انتقال موکلش به دادسرای اصفهان با اعمال خشونت خبر داد. بر اساس توییت «محمد مقیمی»، حشمت‌الله طبرزدی ۱۴اردیبهشت۱۴۰۲«به‌طور خشونت‌باری با دستبند، پابند و چشمبند»، به دادسرای اصفهان منتقل شده و دو اتهام تازه «تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» به او تفهیم شده است.


حشمت الله طبرزی از منتقدان سرشناس حکومت ایران بارها به‌علت اظهارات و فعالیت‌های خود زندانی شده است.

وکیل این زندانی سیاسی پیش از این از قول او اعلام کرده بود که قصد ندارد در جلسه دادگاهی که برای او تعیین شده شرکت کند.

آقای طبرزدی با تاکید بر اینکه «حاکمیت جمهوری اسلامی را قبول ندارد» گفته بود که «وارد بازی جمهوری اسلامی نمی‌شوم و در دادگاه نمایشی که اصول دادرسی عادلانه (علنی بودن، حضور وکیل انتخابی و هیات منصفه) در آن رعایت نمی‌شود، شرکت نخواهم کرد. اگر می‌خواهند به‌عنوان محاربه اعدام کنند، بدون برگزاری دادگاه کذایی این کار را انجام دهند.‌»


حشمت‌الله طبرزدی در تاریخ ۲۹شهریور۱۴۰۱ و روزهای آغازین جنبش «زن، زندگی، آزادی» بازداشت و به زندان دستگرد در اصفهان منتقل شد.


او پیش از این در جریان اعتراضات پس از دوم خرداد و حمله به کوی دانشگاه در خرداد۱۳۷۸ و همچنین اعتراضات به نتایج انتخابات پرمناقشه ریاست جمهوری در خرداد۱۳۸۸ بازداشت شده بود.


این زندانی سیاسی، در جریان بازداشت اخیر خود مورد خشونت نیروهای امنیتی قرار گرفته و به گفته وکیلش با ۲۱ عنوان اتهامی از جمله «افساد فی‌الارض» مواجه است.


این زندانی سیاسی از زمان بازداشت تاکنون از حق ملاقات و تماس با خانواده محروم است.