به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، اردیبهشت ۲۰، ۱۴۰۲

پوتین: به عملیات نظامی در اوکراین افتخار می‌کنیم

 رئیس‌جمهوری روسیه: با جنگی همه‌جانبه مواجه هستیم

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در اظهاراتی به مناسبت «روز پیروزی» در این کشور گفت، مسکو با جنگی همه‌جانبه مواجه بوده و او درباره عملیات نظامی این کشور در خاک اوکراین احساس افتخار می‌کند. پوتین، سه‌شنبه 19 اردیبهشت گفت، جهان در «نقطه عطفی» قرار دارد و کشورهای غربی در حال طراحی «جنگ» علیه روسیه هستند. او که در میدان سرخ مسکو و در برابر هزاران سربازان روس و چهره‌های سیاسی سخنرانی می‌کرد، گفت: «تمدن در نقطه عطفی قرار دارد. جنگی علیه میهن‌مان آغاز شده است.»


روسیه به مناسبت پیروزی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، مراسم «روز پیروزی» را تحت شرایط امنیتی فوق‌العاده در میدان سرخ مسکو برگزار می‌کند.


این مراسم، سه‌شنبه 19 اردیبهشت، در حالی برگزار می‌شود که مقامات روسیه در هفته‌های گذشته مدعی شده بودند، اوکراین عامل یک حمله پهپادی به کاخ کرملین بوده است.


این روز یکی از مهم‌ترین تعطیلات رسمی در روسیه است. روزی که در آن یاد و خاطره هزاران روس، که جان خود را برای «جنگ ملی بزرگ» از دست داده بودند، زنده نگه داشته می‌شود.


برگزارکنندگان این مراسم تصمیم گرفته‌اند، مانور هواپیماها و جنگنده‌ها برای این روز را لغو کنند. موضوعی که نشان‌دهنده وضع تدابیر امنیتی شدید به‌منظور جلوگیری از حمله هواپیماهای بدون سرنشین است.

دبی - العربیه فارسی