به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، اردیبهشت ۱۶، ۱۴۰۲

پادشاه چارلز سوم، با گذاشتن تاج بر سر، به‌طور رسمی پادشاه بریتانیا شد

در مراسم تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم حدود دو هزار مهمان از جمله رهبران سیاسی و نمایندگان کشور‌ها حضور دارند

 

تصویری از لحظه تاجگذاری پادشاه چارلز سوم

در مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز سوم، امروز، تاج پادشاهی بریتانیا بر سر او گذاشته شد. اندکی پس از آن، مراسم تاج‌گذاری کامیلا همسر پادشاه نیز به عنوان ملکه برگزار شد. این مراسم در کلیسای وست مینستر لندن برگزار شد. شاه چارلز سوم و ملکه کاملیا، پس از پایان مراسم تاج‌گذاری به سمت کاخ باکینگهام حرکت می‌کنند.


روز گذشته و قبل از تاج‌گذاری، پادشاه به همراه شاهزاده ویلیام و همسرش شاهدخت کاترین (کیت میدلتون)، در نزدیکی کاخ باکینگهام از مهمانان استقبال کردند. شاهزاده ویلیام و همسرش شاهدخت کاترین بعداً با مهمانانی از جمله اولنا زلنسکی، بانوی اول اوکراین، و جیل بایدن، بانوی اول ایالات متحده در یک میهمانی عصرانه در کاخ ملاقات کردند.


شاهزاده هری که انتظار می‌رود در مراسم تاج‌گذاری پدرش به جای لباس نظامی، کت و شلوار بپوشد، یک روز قبل از مراسم وارد بریتانیا شد. در مراسم تاج‌گذاری پادشاه چارلز سوم حدود دو هزار مهمان از جمله رهبران سیاسی و نمایندگان کشور‌ها حضور خواهند داشت. از جمهوری اسلامی و روسیه هیچ مقام و نماینده‌ای به این مراسم دعوت نشده است.


شاهزاده هری، دومین فرزند پادشاه بدون همسرش مگان مارکل و فرزندانشان شاهزاده آرچی و شاهدخت لیلیبت در این مراسم شرکت خواهد کرد.

  ایندیپندنت فارسی