به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، اردیبهشت ۱۴، ۱۴۰۲

آمریکا و سازمان ملل درباره ادعای حمله پهپادی به کاخ کرملین ابراز تردید کردند

 

سازمان ملل متحد: نمی‌توان اطلاعات مربوط به ادعای روسیه مبنی بر حمله اوکراین به کاخ کرملین را تایید کرد

همزمان با مقامات کی‌یف که ادعای مسکو مبنی بر حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه را رد کرده‌اند، مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند که اتهام حمله پهپادی به کرملین را نمی‌توانند تایید کنند.


به گزارش «سی‌ان‌ان»، چهارشنبه، 13 اردیبهشت ، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، گفت که گزارش‌هایی را از مسکو در مورد حمله پهپادی ادعایی اوکراین به کرملین دیده است، اما «به هیچ وجه نمی‌تواند آنها را تایید کند.»


سازمان ملل متحد نیز با اعلام این‌که نمی‌توان اطلاعات مربوط به ادعای روسیه مبنی بر حمله اوکراین به کاخ کرملین را تایید کرد از دو طرف بحران اوکراین خواستا از دست زدن به اقدامات تشدید‌ تنش‌ کننده خودداری کنند.


در همین راستا بلینکن چهارشنبه در یک برنامه زنده «واشنگتن پست» گفت: «ما به سادگی نمی‌دانیم. من هر چیزی را که از کرملین بیرون بیاید با شک و تردید نگاه می‌کنم.»


بلینکن افزود: «ما خواهیم دید که حقیقت چیست و اظهار نظر یا حدس و گمان در این مورد بدون اینکه واقعاً بدانیم حقایق چیست بسیار دشوار است.»


در پی تشدید ضدحمله‌های اوکراین به روسیه، شامگاه چهارشنبه، کاخ کرملین اعلام کرد دو پهپاد اوکراینی که برای ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ارسال شده بودند را توسط سامانه دفاع هوایی مستقر در مسکو منهدم کرده است.


مقامات امنیتی روسیه همچنین از یافتن یک پهپاد سوم آماده پرتاب در مناطق اطراف خبر دادند.


اوکراین هرگونه اطلاع از حمله پهپادی ادعایی در مسکو را رد کرده است.


همچنین یک مقام آمریکایی نیز به «سی‌ان‌ان» گفته است که ایالات متحده هیچ هشداری در مورد حمله پهپادی ادعایی به کرملین که روسیه مدعی شد با هدف سوء‌قصد به جان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه انجام شده است، نداشته است.


این مقام آمریکایی به سی‌ان‌ان گفت: «هر چه اتفاق افتاد، هیچ هشدار پیشرفته‌ای وجود نداشت.»


یکی دیگر از مقامات آمریکایی نیز به سی‌ان‌ان گفت که آنها همچنان در تلاشند تا ادعاهای روسیه را راستی‌آزمایی کنند و هنوز ادعای کرملین مبنی بر تلاش اوکراین برای ترور پوتین را تایید نکرده‌اند.