به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



دوشنبه، آبان ۲۹، ۱۴۰۲

ارتش اسرائیل: تونلی به طول 55 متر در زیر بیمارستان الشفا در غزه پیدا کردیم

نیروهای اسرائیلی در مجتمع پزشکی الشفا
ارتش اسرائیل شامگاه یکشنبه 28 آبان اعلام کرد که تونلی به طول 55 متر را در زیر بیمارستان الشفا‌در نوار غزه پیدا کرده و تصاویری را برای اثبات ادعای خود منتشر کرد.

بر اساس بیانیه‌ای که توسط ارتش اسرائیل به همراه یک کلیپ ویدیویی منتشر شده این تونل در عمق ده‌ متری قرار دارد.
این در حالی است که ده‌ها بیمار همچنان در مجتمع الشفا، بزرگترین مجتمع پزشکی نوار، حضور دارند.


بیانیه ارتش اسرائیل افزوده که این تونل بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط سرویس امنیت داخلی (شین بت) و سرویس اطلاعات (امان) کشف شد.

در این بیانیه همچنین آمده است: «این تونل که پلکانی عمیق از آن به ورودی منتهی می‌شود، حاوی تجهیزات دفاعی مختلفی از جمله یک درب بالایی و یک جایگاه پرتاب موشک است.»
این بیانیه افزوده: «حماس از این نوع درها برای جلوگیری از ورود نیروهای ما به داخل زیرزمین و مقر مقر سازمان استفاده می‌کند.»

ارتش اسرائیل همچنین گفته که در دهانه تونل یک ماشین حاوی سلاح‌های زیادی پیدا کرده و عملیاتش برای کشف مسیر تونل ادامه دارد.

بر اساس برآورد سازمان ملل، 2300 نفر هنوز در داخل این مجتمع بیمارستانی حضور دارند. العربیه تصاویری اختصاصی از نوزادان نارس در داخل بیمارستان الشفا را پس از تخلیه نشان داد که در آن نوزادان روی یک تخت قرار داده شده و ورقه‌های آلومینیومی دور آنها پیچیده شده است.

مجتمع پزشکی الشفا در چهارراهی در منطقه مرکزی غربی غزه در نوار، مشرف به خیابان‌های عزالدین قسام و الوحده واقع‌شده که از سوی ارتش اسرائیل، تحت محاصره و هدف بمباران متمرکز قرار دارد.

اکثر پزشکان، بیماران و آوارگان، به دنبال ضرب‌الاجل اعلام شده توسط ارتش اسرائیل در روز شنبه، به بیمارستان‌های دیگر در مرکز، تخلیه شدند، در حالی که نوزادان نارس و ده‌ها بیمار هنوز در داخل ساختمان هستند.

سازمان جهانی بهداشت نیز با اعلام ریاست ماموریتی در شنبه 27 آبان و حرکت به سمت بیمارستان «الشفا» در غزه خاطرنشان کرد که در حال کار بر روی طرح‌هایی برای تخلیه بیمارستان است که به گفته این سازمان، به «منطقه مرگ» تبدیل شده است.