به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۴۰۲

دبیرکل سازمان ملل متحد: شمار غیرنظامیان کشته‌شده در غزه نشان‌‌ از «چیزی غلط» در عملیات اسرائیل دارد

 مسئولان فلسطینی اعلام کرده‌اند که تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفر در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند و حدود ۴۰ درصد از قربانیان این حملات را کودکان تشکیل می‌دهند. آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد می‌گوید که شمار بالای غیرنظامیان کشته شده در نوار غزه نشان می دهد که چیزی «به وضوح غلط» در عملیات نظامی اسرائیل علیه شبه نظامیان حماس وجود دارد.


اسرائیل پس از حمله هفت اکتبر حماس که به کشته شدن ۱۴۰۰ نفر و اسارت بیش از ۲۴۰ گروگان انجامید متعهد شد که حماس را از ریشه نابود کند.


به گزارش رویترز، ارتش اسرائیل همزمان با حملات سنگین و مرگبار هوایی به غزه، مدعی است که این منطقه‌ محصور در اراضی فلسطینی با جمعیت ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفری را محاصره کرده و عملیات تهاجم زمینی را در آن پیش می‌برد.


آنتونیو گوترش روز چهارشنبه در کنفرانس «رویترز نکست» گفت: «استفاده حماس از سپر انسانی نقض آشکار قوانین است اما وقتی به تعداد غیرنظامیانی که در عملیات‌های نظامی جان باخته‌اند، نگاه می‌کنیم، چیزی آشکارا غلط و اشتباه به چشم می‌خورد.»


مسئولان فلسطینی اعلام کرده‌اند که تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۹ نفر در حملات اسرائیل به غزه کشته شده‌اند و حدود ۴۰ درصد از قربانیان این حملات را کودکان تشکیل می‌دهند.


دبیر کل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «اسرائیل همچنین باید متوجه شود که مشاهده تصاویر هولناکی که از نیازهای بشردوستانه روزانه مردم فلسطین حکایت دارد به نفعش نیست.»


آقای گوترش در ادامه گفت که انتشار این تصاویر به جایگاه و عملکرد اسرائیل نزد افکار عمومی در جهان کمکی نمی کند.


وی ضمن محکوم کردن حمله هفت اکتبر حماس به اسرائیل، تصریح کرد: «ما باید میان حماس و مردم فلسطین تمایز قائل شویم.»


آنتونیو گوترش سپس افزود: «اگر این تمایز را قائل نباشیم، فکر می‌کنم این انسانیت است که معنای خود را از دست خواهد داد.»


گوترش تعداد کودکان کشته شده در غزه را با تلفات سایر درگیری‌ها در سراسر جهان که سالانه به شورای امنیت سازمان ملل گزارش می‌شود، مقایسه کرد.

دبیر کل سازمان ملل متحد پیش‌تر نیز روز دوشنبه در سخنانی گفته بود که غزه در حال تبدیل شدن به «قبرستان کودکان» است.

یورو نیوز فارسی