به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، آبان ۲۱، ۱۴۰۲

مسیح علی‌نژاد رئیس کنگره جهانی آزادی شد

  

مسیح علی‌نژاد زنی که همچون میلیونها زن دیگر از نخستین روزهای زندگی از طرف یک حکومت ضدزن سرکوب و از همه جا حذف شد، دیروز به عنوان رئیس کنگره جهانی آزادی از طرف مخالفان سیاسی و نمایندگان بیش از پنجاه کشور دنیا انتخاب شد.

کسی که به عنوان معاون او برگزیده شد گری کاسپاروف بود، نابغه شطرنج جهان و دشمن سرسخت پوتین که با خنده بر روی سن گفت، اولین بار است که در تمام عمرم معاون رئیس می‌شوم، چون همیشه نفر نخست بوده‌ام. اما متواضعانه گفت، افتخار می‌کنم که معاون یک زن ایرانی هستم.

دبیر کل سازمان نیز کسی نشد جز چهره سرشناس و محبوب ونزوئلا لئوپولدو لوپز، رهبری بی‌مانند که به همراه مسیح و کاسپاروف، سه دیکتاتور ایران و روسیه و ونزوئلا را خشمگین کرده‌اند. آنها اکنون اما کنار هم قرار گرفته‌اند تا آزادیخواهان و مبارزان جهان را علیه دیکتاتورها متحد کنند.

مسیح پس از انقلاب #زن_زندگی_آزادی برای تشکیل نخستین اپوزیسیون متحد ایران همه وجودش را گذاشت، اما خوب مانند همه اپوزیسیون‌های دیگر جهان با چالش‌های خود روبرو شد.

پس از آن او ایده اتحاد مخالفان کشورهای دیکتاتوری جهان را مطرح کرد. آن نیز زمان زیادی برد اما موفق شد و انتخاباتی بی‌مانند را زیر نظر کمیته برگزاری انتخابات با حضور ناظران بین المللی برگزار کردند تا همه برابر با هم کمیته‌های اجرایی را برای پیشبرد اهداف مشترک تشکیل دهند.

مسیح نمونه یک زن رنج‌دیده و زخمی اما خستگی‌ناپذیر است، که همچون دیگر زنان ایران روزنه امید این سرزمین برای رسیدن به دموکراسی و آزادی هستند.

آنها اکنون نه تنها نماد امید برای ایران و خاورمیانه بلکه برای همه جهان هستند. هنوز هم با تمام وجودم به رهبری زنان باور دارم. اگر قرار باشد تغییر یا تحولاتی بنیادین در ایران و جهان رخ دهند بدون شک آن به دست زنان رقم می‌خورند.

توییت سردار پاشایی