به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



پنجشنبه، آبان ۱۸، ۱۴۰۲

حمله آمریکا به مرکز سپاه پاسداران در سوریه

  

وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه در بیانیه‌ای از حمله جنگنده‌‌های آمریکایی به تأسیساتی در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شد خبر داد.

به گزارش صدای آمریکا، آستین گفت که این حمله توسط دو فروند جنگنده اف-۱۵ انجام شد و یک مرکز نگهداری سلاح را هدف قرار داد. او این حمله را «دفاع شخصی دقیق» توصیف کرد و گفت که پاسخی به «یک سری حملات علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه توسط وابستگان سپاه - نیروی قدس» است.

آستین گفت که بایدن «اولویتی بالاتر از امنیت پرسنل ایالات متحده ندارد» و او این اقدام را برای «روشن کردن این موضوع هدایت کرد که ایالات متحده از خود، پرسنل و منافع خود دفاع خواهد کرد».

وی افزود که ایالات متحده «کاملاً آماده است تا اقدامات لازم بیشتر را برای محافظت از مردم و تأسیسات ما انجام دهد».

آستین همچنین گفت که ایالات متحده «مخالف با هرگونه تشدید تنش» است.

این در حالی است که حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی هم روز چهارشنبه یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند.

یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه در گفتگو با صدای آمریکا تایید کرد که حوثی‌های یمن یک پهپاد مدل «ام کیو ۹» آمریکا را در دریای سرخ سرنگون کردند.

برخی منابع خبری نزدیک به نیروهای «جندالله» یمن وابسته به جمهوری اسلامی، چند ساعت قبل، از سرنگونی یک پهپاد آمریکایی با پدافند هوایی حوثی‌ها در دریای سرخ خبر داده و مدعی شدند این پرنده آمریکایی در حریم هوایی آب‌های سرزمینی یمن و در چارچوب حمایت نظامی آمریکا از اسرائیل در حال انجام «فعالیت‌های نظارتی و جاسوسی» بوده است.

الیز استفانیک، نماینده کنگره آمریکا روز سه‌شنبه با اشاره به حملات «تروریستی» گروههای مورد حمایت جمهوری اسلامی به مواضع آمریکا و زخمی شدن بیش از ۴۰ نظامی آمریکایی در خاورمیانه در روزهای گذشته گفته بود: «شکست کامل جو بایدن در پاسخگویی مناسب به این حملات، دشمنان را به تجاوز بیشتر دعوت می‌کند.»

او اضافه کرد: «هدف از حملات موشکی و پهپادی نیروهای تحت حمایت جمهوری اسلامی، کشتن نیروهای آمریکایی است و استراتژی بازدارندگی کنونی دولت بایدن شکست خورده است. حمله به نیروهای آمریکایی باید خط قرمز پرهزینه‌ای باشد که هیچ یک از دشمنان جرات عبور از آن را نکنند.»

صدای آمریکا