به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



شنبه، آبان ۱۳، ۱۴۰۲

ادامه حملات هوایی اسرائیل به غزه؛ حمله حماس به اطراف پایگاه نظامی زیکیم

 

 به گفته یک مقام ارشد وزارت بهداشت در نوار غزه بیش از 50 جسد ناشناس قربانیان بمباران‌های اسرائیل در یک گور دسته جمعی دفن شدند

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، ورودی بیمارستان کودکان النصر در شهر غزه، شنبه 13 آبان هدف بمباران اسرائیل قرار گرفت که به کشته و زخمی‌شدن شماری از بیماران انجامید.

طبق گزارش تلویزیون فلسطین، این بمباران سنگین همچنین یک مخزن آب تامین‌کننده مناطق رفح در جنوب نوار غزه را نیز هدف قرار داد.

بیت لاهیا در شمال غزه و محله النصر در غرب نوار هم هدف قرار گرفتند که در نتیجه آن، 7 نفر کشته شدند.

آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است که منطقه حی‌الزیتون تا این لحظه هدف بیش از 20 حمله هوایی قرار گرفته است.

شهر خان‌یونس در جنوب غزه و منطقه القراره در شرق آن نیز از این حملات در امان نبودند که به کشته و زخمی‌شدن ده‌ها نفر انجامید.

عملیات مسلحان حماس

از سویی، به گفته منابع «العربیه» در جریان درگیری میان ارتش اسرائیل و تیم ویژه غواصان و عوامل مسلح حماس با استفاده از پاراگلایدر، در اطراف پایگاه نظامی زیکیم، مشرف به سواحل شهر عسقلان، 6 نفر از اعضای حماس کشته و 4 سرباز اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

این منابع خاطرنشان کردند که این درگیری در پی اقدام حماس به عملیات رخنه از سوی غواصان و عوامل مسلح با استفاده از پاراگلایدر رخ داد.

پیش از آن، دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفته بود که از آغاز جنگ، اسرائیل 10 نفر از فرماندهان حماس را کشته است.

گردان‌های القسام نیز متقابلا اعلام کرد که تل‌آویو را با رگبار موشکی هدف قرار داد که تعدادی از آنها با سامانه «گنبد آهنین»، رهگیری شد.

حملات توپخانه‌ای و هوایی

مرکز رسانه‌ای فلسطین از حملات بسیار شدید توپخانه‌ای در مرز نوار غزه و همچنین شرق خان‌یونس و دیر البلح خبر داد که با حملات هوایی اسرائیل به بیمارستان القدس در تل‌الهوی، همزمان بود.

این مرکز پیشتر تاکید کرد که خانه‌های اطراف بیمارستان اندونزی در شهر غزه و محله حی‌التفاح در بخش شرقی شهر و اردوگاه البریج نیز هدف حملات هوایی قرار گرفتند.

گورهای جمعی

یک مقام ارشد وزارت بهداشت در نوار غزه جمعه اعلام کرد که بیش از 50 جسد ناشناس قربانیان بمباران‌های اسرائیل در نوار غزه در یک گور دسته جمعی دفن شدند.

این گور دسته جمعی، چهارمین گور از این نوع است که مسئولان در نوار غزه مجبور شدند برای دفن اجسادی که شناسایی آنها ناممکن است، از آن استفاده کنند.

به گفته منیر البرش، مدیر کل وزارت بهداشت غزه، شمار اجساد ناشناس که به گور جمعی انتقال خواهند یافت، در حال افزایش است. بر اساس آخرین آمار این وزارتخانه، شمار کشته‌های فلسطینی در اثر حملات اسرائیل به 9227 نفر رسید که بیش از نیمی از آنها زن و کودک هستند.

العربیه فارسی