به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



چهارشنبه، مرداد ۱۷، ۱۴۰۳

تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا یار انتخاباتی کامالا هریس شد

 

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده یار انتخاباتی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا معرفی کرد. تیم والز، فرماندار مینه‌سوتا خانم هریس را در مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات همراهی خواهد کرد.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند که خانم هریس از زمان کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های انتخاباتی، اختلاف خود با دونالد ترامپ را کم کرده است

آقای والز قبل از اینکه در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار مینه‌سوتا انتخاب شود، به عنوان یک دموکرات «باتجربه» که ۱۲ سال در کنگره خدمت کرده بود، شناخته می‌شد.

آقای والز به دلیل اینکه دونالد ترامپ و معاونش، جی دی ونس را افرادی «عجیب» توصیف کرده بود، شهرت یافته است.

این عبارت در میان تعدادی از دموکرات‌ها - از جمله خانم هریس - مورد توجه قرار گرفت.

آقای والز در یک رویداد جمع‌آوری کمک مالی درباره آقای ترامپ گفت: «او فقط یک آدم عجیب و غریب است.»

شخصیت ساده و اینکه او از ‌شهری کوچک در غرب میانه است، می‌تواند برای رأی‌دهندگان مستقل و محافظه‌کار جذاب باشد.

آقای والز به عنوان سیاستمدار «پیشرو» در حزب دموکرات شناخته می‌شود و با زبان ساده اما تند خود علیه جمهوری خواهان محبوبیت زیادی در میان رای‌دهندگان سفیدپوست در مناطق غیر شهری پیدا کرده است.

این سیاستمدار ۶۰ ساله،‌ عضو سابق گارد ملی ارتش آمریکا،‌ معلم و مربی فوتبال آمریکایی بوده است.

تیم والز سال ۲۰۰۶ از منطقه‌ای عمدتا متمایل به جمهوری‌خواهان به مجلس نمایندگان آمریکا راه پیدا کرد و در سال ۲۰۱۸ به عنوان فرماندار ایالت مینه‌سوتا انتخاب شد.

او با سیاست‌ها و برنامه‌هایی عمدتا چپگرایانه و پیشرو مانند ارائه وعده‌های غذایی رایگان در مدارس، هدف‌گذاری برای مقابله با تاثیرات تغییرات اقلیمی،‌ کاهش مالیات‌ طبقه متوسط و افزایش زمان مرخصی کارگران در ایالت مینه‌سوتا شناخته می‌شود.

او از مدافعان حق انتخاب زنان در مسئله سقط جنین بوده اما در سیاست‌گذاری منطقه‌ای در زمینه‌هایی مانند حق مالکیت اسلحه،‌ گرایش‌های محافظه‌کارانه داشته است.

بی‌بی‌سی فارسی