به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، مرداد ۱۶، ۱۴۰۳

وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل حمله راکتی به نیروهای آمریکایی در عراق را «تشدید خطرناک تنش» خواندند

وزیر دفاع آمریکا 

لوید آستین و یوآو گالانت وزرای دفاع آمریکا و اسرائیل در تازه‌ترین گفتگوی تلفنی حمله به نیروهای نظامی آمریکا در عراق را «یک اقدام تنش‌زای خطرناک» خواندند. چند نظامی آمریکایی در این حملات مجروح شدند. در همین حال استانداری اصفهان در ایران می‌گوید صدای انفجارها در این استان، ناشی از یک «اقدام آموزشی» بوده است.


لوید آستین وزیر دفاع آمریکا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت در گفتگو با یوآو گالانت، بر تعهد واشنگتن در حفظ امنیت اسرائیل در مواجهه با «تهدیدهای ایران، حزب‌الله لبنان و سایر گروه‌های شبه نظامی همسو» با جمهوری اسلامی تاکید کرده است.


وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تایید کرده است که در حمله راکتی دوشنبه شب به پایگاه عین الاسد چند نیروی آمریکایی مجروح شده‌اند.


هیچ گروهی هنوز مسئولیت حمله به این پایگاه هوایی را نپذیرفته است.


پایگاه هوایی عین‌الاسد محل استقرار شماری از نیروهای آمریکایی در عراق است و بارها گروه‌های شبه‌نظامی آن را هدف قرار داده‌اند. ایران نیز پس از کشته شدن قاسم سلیمانی در بغداد، به این مرکز نظامی از داخل خاک ایران حمله موشکی کرده بود.

لوید آستین همچنین گفت که یوآو گالانت را از تازه‌ترین اقدامات آمریکا در جهت تقویت نیروهایش مطلع کرده است.


پنتاگون در روزهای گذشته اعلام کرد تجهیزات و نیروهای نظامی خود در خاورمیانه را افزایش داده است.


پس از کشته‌شدن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران، نگرانی‌ از اقدام تلافی‌جویانه و گسترش جنگ در منطقه افزایش یافته است و در روزهای گذشته رایزنی‌ دیپلماتیک گسترده‌‌ای در سطح بین‌الملل جریان داشته است.

بی بی سی  فارسی