به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، بهمن ۰۸، ۱۳۹۱

فائزه هاشمی گفت:
اینجا بهایی داریم، زندانی فتنه داریم،
من وکیل همه آنها هستم

صفر نعیمی: «من جواب همه را در یک جمله دادم که اینجا زندان اوین نیست بلکه هتل اوین است چرا که از نظر بهداشت و درمان، پزشکی، داروخانه، برنامه غذایی، استراحت، محل اسکان، تخت‌خواب، تلویزیون و مرکز ورزشی لوکس و در حد هتل بود.»

صفر نعیمی نماینده مردم آستارا و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به جوابیه‌‌ای که فائزه هاشمی از زندان به او داده پاسخ داد.
وی درباره این اظهار نظر که او را به نام فائزه بدون نام خانوادگی در مصاحبه‌‌ها نام برده است گفت: بنده نه تنها با نام خانوادگی بلکه با عنوان سرکار خانم فائزه هاشمی از ایشان یاد کرده‌ام.
وی همچنین درباره رد اعتراض به غذا از سوی فائزه هاشمی در بازدید نمایندگان از زندان اوین گفت: ایشان به بحث غذا اعتراض داشتند.
نعیمی ادامه داد: من جواب همه را در یک جمله دادم که اینجا زندان اوین نیست بلکه هتل اوین است چرا که از نظر بهداشت و درمان، پزشکی، داروخانه، برنامه غذایی، استراحت، محل اسکان، تخت‌خواب، تلویزیون و مرکز ورزشی لوکس و در حد هتل بود.


این نماینده مجلس ادامه داد: گفته بودند اگر هتل است قسمت نعیمی هم بشود که باید بگویم کسانی که مجرم باشند در مقابل جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مردم قرار گیرند و در حق آنها ظلم کنند، زندان قسمتشان می‌شود. اگر من هم روزی روبروی مردم قرار گیرم و در مقابل انقلابی که حاصل خون شهدا، آزادگان، جانبازان و مفقودان است بایستم جایگاهم شاید جایگاه دیگری باشد.
وی درباره بند دیگری از جوابیه فائزه هاشمی که گفته بود از او به عنوان سرکرده زندانیان یاد شده است گفت: خود سرکارخانم با خنده جواب می‌داد و نمی‌دانم که دستش به کجا بند است که با کمال افتخار می‌گفت اینجا بهایی داریم، زندانی فتنه، امنیتی و سیاسی داریم و من وکیل همه آنها هستم و آنچه هست را من می‌گویم و اگر چیزی از قلم افتاد به من یادآوری کنند. در ادامه خود خانم فائزه هاشمی یک به یک به زندانیان نوبت می‌داد که اظهار نظر کنند. اگر معنای این سرکرده نیست پس چیست؟
نعیمی همچنین درباره بحث دوربین‌ها و اعتراض فائزه هاشمی به نصب دوربین‌ها در بعضی مکان‌ها در زندان تصریح کرد: هر مکان مرکز و نهادی برای خود متولیانی دارد که قوانین را متولیان در نظر می‌گیرند و کسی که در اوین زندانی است نمی‌تواند بگوید قوانین و مقررات را با بنده تنظیم کنید.
خانم هاشمی باید خودش را با قوانین و مقررات زندان وفق بدهد نه اینکه بخواهد اساسنامه، آیین‌نامه و دستورالعمل اوین را مطابق خواست خود تغییر دهد. حالا هتلی است یا زندانی، فرقی نمی‌کند باید قوانین را بپذیرد.
وی در پایان تاکید کرد: برای ما نمایندگان مردم که به عبارتی نوکر مردم و ولایت هستیم، پست و جاه و جلال کسانی‌که در بند هستند مطرح نیست. عموم مردم در مقابل قانون مساوی هستند و هرکس جرمی مرتکب شود و مستوجب مجازات باشد قانون با آنها برخورد مساوی می‌کند و عدالت خصلت جمهوری اسلامی ایران است.