به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



سه‌شنبه، دی ۱۲، ۱۳۹۱

گفت‌وگوي مجله ی ووگ با كارلا بروني
نسل ما فمينيست نمي‌خواهد

رها كردن كاخ اليزه و آن زندگي پر از تنش و هيجان نبايد براي خانواده ساركوزي كار آساني باشد. اما آنها قافيه را به سوسياليست‌ها باختند و حالا بايد به فكر تجديد قوا و حضور دوباره در عرصه سياست كشورشان باشند.
در اين ميان اما كارلا بروني ترجيح مي‌دهد از جزييات زندگي شخصي خود براي خبرنگاران حرف بزند و ميل چنداني ندارد به توصيف حال و روز خودش و شوهرش بعد از ترك كاخ اليزه.
خانم بروني در اين گفت‌وگو اعتراف كرده كه در دوران بارداري فرزند اولش سيگار مي‌كشيده و اساسا چندان نسبت به مادر شدن احساس خوشايندي نداشته و يك بخش قضيه هم به اين خاطر بوده كه در دوران بارداري و شيردادن فرزند نمي‌توانسته راحت سيگار بكشد.
  بروني 44 ساله در نوامبر سال گذشته-يعني زماني كه زمام قدرت هنوز در دست شوهرش بود- فرزند دختري به نام «ژوليا» را براي آقاي ساركوزي 57 ساله به دنيا آورد. او در گفت‌وگو با مجله ووگ اظهار داشت: «بارداري يعني حيات‌بخشيدن... زناني هستند كه اين حس خوشايندشان است. قطعا هم حس خوبي است، اما براي من آن هشت‌ماه دور از سيگار بسيار سخت گذشت».

خانم بروني، پيش از آشنايي با ساركوزي شايعات بسياري را با خود يدك مي‌كشيد. زماني او را نامزد ميك جگر - خواننده گروه راك رولينگ استونر- مي‌دانستند و زماني مي‌گفتند قرار است همسر اريك كلپتون شود. او از به حقيقت نپيوستن اين شايعات خوشحال است و از ازدواجش با عنوان «پاياني بر تنهايي» ياد مي‌كند. او همچنين مي‌گويد:
«پيش از آن با تنهايي و انزوا آشنا بودم. دوستش داشتم... وقتي با رييس‌جمهور ازدواج كردم، نحوه قضاوت مردم درباره‌ام حيرت‌زده‌ام مي‌كرد. من فقط يك‌جور قضاوت را درباره مردم بلد هستم: يا از كسي خوشم مي‌آيد يا خوشم نمي‌آيد. اما درباره هيچ‌كس پيشداوري نمي‌كنم». او معتقد است كه ساركوزي نسبت به او وفادار است:
«نمي‌خوام بگويم كه او مرد محبوب و رويايي زندگي من بوده، از چنين حرف‌هايي خوشم نمي‌آيد، در حال حاضر پدرم مرد محبوب زندگي من است يا حتي برادرم. اما به هر حال او مردي است كه من همسرش شده‌ام».

اما نظر بانوي اول سابق فرانسه درباره جايگاه زنان اين است: «جايگاه زنان در خانه است. نسل ما به فمينيست احتياجي ندارد». هر‌چند كه تحت فشار گروه‌هاي مدافع حقوق زنان مجبور شده خيلي زود بابت اين جمله عذرخواهي كند!
اردوان ارمغان