به پیش اهل جهان محترم بود آنکس // که داشت از دل و جان احترام آزادی



یکشنبه، مهر ۰۱، ۱۳۹۷

واکنش مقامات بلندپایه خارجی به حادثه اهواز

 داعش مسئولیت حمله به رژه اهواز را به عهده گرفت

در حالی که پیش تر یک گروهک تجزیه طلب مسئولیت حمله تروریستی به رژه اهواز را بر عهده گرفته بود، العربیه به نقل پایگاه خبری داعش از به عهده گرفتن این حمله تروریستی توسط داعش خبر داد.

به گزارش «انتخاب»، اعماق، رسانه داعش هم این ادعا را مطرح کرده است.
با این وجود، داعش فیلم یا عکسی که نشانه وابستگی مهاجمان به این گروه باشد منتشر نکرده است.
در آنچه در اعماق منتشر شده به حضور حسن روحانی در رژه اشاره شده است، در حالی که روحانی نه در رژه اهواز، بلکه در رژه تهران حاضر بود.


واکنش مقامات بلندپایه خارجی به حادثه اهواز


ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اولین مقام بلندپایه خارجی است که به حمله خونین اهواز واکنش نشان داد و کشته‌شدن شهروندان نظامی و غیرنظامی ایران را به همتای خود تسلیت گفت.
 پوتین در پیام خود به حسن روحانی گفت که مسکو آماده است تا تلاش‌های مشترک دو جانبه دو کشور ایران و روسیه در مبارزه با تررویسم را قوت بخشد.

راب مک‌کایر، سفیر بریتانیا در تهران، در توییتی نوشت: « یک حمله تکان‌دهنده تروریستی. هرجا تروریسم اتفاق بیفتد باید محکوم شود. تمام تسلیت ما به خانواده‌های قربانیان.»

سفیر پاکستان در ایران حمله به رژه در اهواز را محکوم کرده است.

وزارت خارجه ترکیه نیز این حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرده است. به گزارش خبرگزاری آناتولی در بیانیه این وزارتخانه آمده است: «این حمله خائنانه را به شدت محکوم می‌کنیم. از خداوند متعال برای جان باختگان طلب رحمت و مغفرت کرده و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل داریم. جان باختن شماری از شهروندان را به مردم و دولت ایران تسلیت عرض می‌کنیم.»

استفان شولتز، سفیر اتریش در ایران، نیز در پیامی توییتری نوشت: «اتریش به خانواده قربانیان حمله ترویستی ناگوار در اهواز صمیمانه تسیلت می‌گوید.»

وزارت خارجه عمان نیز در پیامی کشته شدن ۲۹ تن و زخمی شدن ۵۷ تن دیگر را در حمله‌ای تروریستی به شدت محکوم کرده است.